• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Bakelitbeater :)

IMG_20170508_213039.jpg
Cool! Fixat ringen?
 
Detta är den första bild jag sett på en Lemania som är likadan som den jag nu ska skänka till BCF's auktion nu på lördag. Bild finns i tillhörande tråd men uppenbarligen är din bild 1000 gr bättre än mina.

Har din samma typ av tavla också?

EDIT: Blev sugen, men insåg sedan att det är fan mycket som är så gott som exakt samma på den Omega jag postade här. https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-1412#post-1847350
3 6 9 12, sub dial, daphne, övriga index rätt lika med, storlek..

/Söder
 
En charmig gammelomega (fr 33) som fått sig ett visarlyft...:(
Ngn som vet om man ändra tillbaka (ta bort den nya lumen eller i alla fall tona ner?
7401AB99-4C95-46E9-AFFD-FAC0562AE1D7_zpsumqwbwnc.jpg
Visst kan man ta bort den nya lysmassan. Brände ett par gröna visare i ugnen en gång, gick helt ok. Man vill däremot inte förstöra blåneringen, men ugnen går kanske inte så varmt?
 
Visst kan man ta bort den nya lysmassan. Brände ett par gröna visare i ugnen en gång, gick helt ok. Man vill däremot inte förstöra blåneringen, men ugnen går kanske inte så varmt?

kanske kan vara värt att prova - hur länge bakade du, och vilken temp?
Synd på något sådant gammalt att ha ett sådant nytt uttryck.
 
Visst kan man ta bort den nya lysmassan. Brände ett par gröna visare i ugnen en gång, gick helt ok. Man vill däremot inte förstöra blåneringen, men ugnen går kanske inte så varmt?
Varför inte helt enkelt skrapa bort den gröna lumen och applicera en vit lume och kanske även med lite tint i för vintagekänslan? Lär ju bli bättre än grönt iaf! :)
 
Härligt inlägg, för det startade nån gång..... Hoppas att den stannar i din ägo !!

Jo då, det kommer den göra. Är inget vidare värde i den ändå, 2-3k kanske, och den tillhörde min farfar. Nu la jag beslag på den och renoverade upp den och fixade med service, men är kanske jag som skulle ha rätt att sälja den ändå.

/Söder
 
Tillbaka
Topp