Cool! Fixat ringen?Bakelitbeater
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool! Fixat ringen?Bakelitbeater
![]()
Nej tyvärr, dåligt med tid till klockreparationer.Cool! Fixat ringen?
Till sommarenNej tyvärr, dåligt med tid till klockreparationer.ska ta tag i det i sommar och ska nog inte vara så svårt, bara att skära till och bocka en bit plåt.

Supernice! Min favorittillverkare! Har en Zenith på väg till mig med planerad leverans på fredag lagom till gtg
Detta är den första bild jag sett på en Lemania som är likadan som den jag nu ska skänka till BCF's auktion nu på lördag. Bild finns i tillhörande tråd men uppenbarligen är din bild 1000 gr bättre än mina.Dagens klocka.
![]()
Supernice! Min favorittillverkare! Har en Zenith på väg till mig med planerad leverans på fredag lagom till gtgIdag har jag 90-tal på armen och vågar inte posta här
![]()
+1 på den!Posta! Posta! Posta! =) Beroende på vad det är för något och hur produktionen ser ut för den ref. just nu, så stöder jag dig! =)
/Söder
Detta är den första bild jag sett på en Lemania som är likadan som den jag nu ska skänka till BCF's auktion nu på lördag. Bild finns i tillhörande tråd men uppenbarligen är din bild 1000 gr bättre än mina.
Japp. Kolla vintage-gtg tråden, där finns bilder. Mina bilder är dock kassa men tavlan är i kanonskick. Det som är sämst med min klocka är nästan glaset, känns original så det har nog vart med om ett och annat.Har din samma typ av tavla också?
/Söder
Visst kan man ta bort den nya lysmassan. Brände ett par gröna visare i ugnen en gång, gick helt ok. Man vill däremot inte förstöra blåneringen, men ugnen går kanske inte så varmt?En charmig gammelomega (fr 33) som fått sig ett visarlyft...
Ngn som vet om man ändra tillbaka (ta bort den nya lumen eller i alla fall tona ner?
![]()
Visst kan man ta bort den nya lysmassan. Brände ett par gröna visare i ugnen en gång, gick helt ok. Man vill däremot inte förstöra blåneringen, men ugnen går kanske inte så varmt?
Varför inte helt enkelt skrapa bort den gröna lumen och applicera en vit lume och kanske även med lite tint i för vintagekänslan? Lär ju bli bättre än grönt iaf!Visst kan man ta bort den nya lysmassan. Brände ett par gröna visare i ugnen en gång, gick helt ok. Man vill däremot inte förstöra blåneringen, men ugnen går kanske inte så varmt?
Nu tycker jag tavlans skick ger ett ganska nytt uttryck oxå så endast med vit lume på visarna skulle det lyfta tiofallt i mitt tycke!kanske kan vara värt att prova - hur länge bakade du, och vilken temp?
Synd på något sådant gammalt att ha ett sådant nytt uttryck.
Härligt inlägg, för det startade nån gång..... Hoppas att den stannar i din ägo !!Tillbaka till var det startade!
![]()
Härligt inlägg, för det startade nån gång..... Hoppas att den stannar i din ägo !!
Där är den igen, underbart. Kan inte se mig mätt. Så tack så länge, må den länge leva i din ägo. Högtravande men uppriktigt./PictorDuoplan, trettiotal
![]()
![]()
Quartz är djupt underskattatQuartz you can't beat the feelingSvensk dagtavla är en kul detalj.
![]()