• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

GWD

Panerai
Sitter i lunchrummet 3 timmar och 30 minuter till semester.
DSC_0285.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Enda bandet jag hade att tillgå för tillfället. Ska beställa ett eller två 19 mm band så det sitter som det ska. Har du några tips/förslag vore jag tacksam.
Beror på vilken stil du är ute efter? Blir väldigt mycket vintagekaraktär med ett ostoppat band i svinläder tex. Det är 19 mm mellan bandhorn?
 

Wesslan18

Omega
Beror på vilken stil du är ute efter? Blir väldigt mycket vintagekaraktär med ett ostoppat band i svinläder tex. Det är 19 mm mellan bandhorn?
Något som matchar de guldiga visarna. Har funderat lite på mocka utan sömmar. Men ett relativt ljust band i svinläder skulle nog sitta fint. Ja precis 19 mm.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Beror på vilken stil du är ute efter? Blir väldigt mycket vintagekaraktär med ett ostoppat band i svinläder tex. Det är 19 mm mellan bandhorn?
Något som matchar de guldiga visarna. Har funderat lite på mocka utan sömmar. Men ett relativt ljust band i svinläder skulle nog sitta fint. Ja precis 19 mm.

Tycker du ska ta ett blad ur Aurums bok och köra hemmahålad tejuödla.. Den Heuern/kombon är riktigt cool. Har du kvar den @Aurum ? Eller bilden åtminstone? ;)

Till tråden: dagens för mig blev en ny, gammal dykare från Citizen, som jag slängde ett sharkmesh på. Tack @theargonaut! :)
IMG_20170630_190051_839.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tycker du ska ta ett blad ur Aurums bok och köra hemmahålad tejuödla.. Den Heuern/kombon är riktigt cool. Har du kvar den @Aurum ? Eller bilden åtminstone? ;)

Till tråden: dagens för mig blev en ny, gammal dykare från Citizen, som jag slängde ett sharkmesh på. Tack @theargonaut! :)
IMG_20170630_190051_839.jpg
Denna som jag tog över efter Aurum? Synd och skam att den fick lämna. Fler saknade på bild med.
PB_1498859498379.jpg
PB_1498859546895.png
 
Topp