• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_6891.JPG

Loppisfyndet som fått stanna kvar.

Bara slå/trycka ut stiften ur de sista länkbitarna vid spännet.
Jag gick bet att få bort någon länk. Kanske bör investera i en länkborttagare, känns smidigare än säkerhetsnål. Spännet gick enkelt att få bort men stiften satt som sten i länken. Som tur är kunde jag mikrojustera den större så den passar.

Har verkligen blivit såld på denna typ av klocka och redan börjat googla frenetiskt på liknande modeller :D Alltid tyckt det varit en snygg typ av klocka men trodde inte att kvalite/finish skulle vara så bra innan jag testat.
20170714_122504.jpg
20170714_122504.jpg
20170714_122429.jpg

Jag gick bet att få bort någon länk. Kanske bör investera i en länkborttagare, känns smidigare än säkerhetsnål. Spännet gick enkelt att få bort men stiften satt som sten i länken. Som tur är kunde jag mikrojustera den större så den passar.

Har verkligen blivit såld på denna typ av klocka och redan börjat googla frenetiskt på liknande modeller :D Alltid tyckt det varit en snygg typ av klocka men trodde inte att kvalite/finish skulle vara så bra innan jag testat.
20170714_122504.jpg
20170714_122504.jpg
20170714_122429.jpg
Kommer sluta med en Midas!

Tillbaka
Topp