• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Idag håller jag koll på hela världen.

IMG_8760.JPG
Så grym. Såg att du var med på den på Tradera i söndags, men det är väl inte samma? Tryckknapp och krona ser inte likadana ut.

Mycket fin! Berätta gärna lite om den!

Tidig 60 talare som mäter 36mm i rödguld,drivs av inhouse cal k881g.

Hyfsat ovanligt ur som dessvärre varit och vänt på fabrik där de har en annan uppfattning om polering än mig.

Inskaffades när jag var intresserad av jeagers alla chronometer verk.

Lite kort info men rekommenderar en googling.

Vänligen

Någon som är förvånad? Nytillskott i form av ytterligare en Certina DS. Tack @Rookie ! Nu en något senare variant med andra visare och krona, samt den andra typen av originallänken. Inte dumt, inte dumt! Dom dassiga bilderna får ni ha överseende med. Tavlan är hundra gånger härligare på riktigt. Ska se om jag kan få till lite bättre bilder med ljus framöver. Slut på novellen och här kommer bilderna:

mQRj0FI.jpg

bfBsMq5.jpg

Nyinkommen Omega Seamaster från 1961 med det något ovanliga 600 verket.
OmegaSeamaster1961.jpg

Seamaster61.jpg

Shell Cordovan
ShellCordovan.jpg

Mycket trevlig, grattis! Här kommer min i natten. Lite annorlunda tavla, index och visare, men samma urverk. Eller min och min. Farfars eller pappas. Det börjar störa mig rejält att jag faktiskt inte vet säkert vems den var. Jag funderar starkt på att tillsätta en utredning.

IMG_1561.PNG

Tillbaka
Topp