• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

bild 3.JPG
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
Omega Geneve
Har länge ansett att dessa 70/80 tals omega är lite trista och inget som jag egentligen vill köpa när jag försöker hitta någon trevlig vintage omega till!

Dock börjar jag så smått gilla tex denna !!

Är det modet som förändrat eller mindre troligt jag själv som utvecklar min smak!?

Fick hem en sådan fast automat (cal 565) idag !!!!
Gillar denna modellen !
Är lite charmig !

Haft en likadan fast manuell cal 601 utan datum , stainless boett med guldindex och visare..
Miss that one !

Bilder på min nya kommer under morgondagen !

Mycket trevlig, grattis! Här kommer min i natten. Lite annorlunda tavla, index och visare, men samma urverk. Eller min och min. Farfars eller pappas. Det börjar störa mig rejält att jag faktiskt inte vet säkert vems den var. Jag funderar starkt på att tillsätta en utredning.

IMG_1561.PNG
Riktigt fin! Kul med en till här, vad jag förstått är dom inte supervanliga. Du verkar dessutom ha original krona på din, har beställt en till min då den som sitter på nu stör mig.

Riktigt fin! Kul med en till här, vad jag förstått är dom inte supervanliga. Du verkar dessutom ha original krona på din, har beställt en till min då den som sitter på nu stör mig.
Morsan grävde fram den ur gömmorna i julas, jag visste inte ens om dess existens innan. Jag kostade på den en fullservice trots att den tickade på, uris bytte då glas och krona. Det satt en tristare krona på min med innan dess. Det lyfte klockan, så helt klart rätt av dig!

Tillbaka
Topp