• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_7564.JPG
Vet bara att det är en Prätina, vet inte ens vilket land det kommer ifrån. Fungerar, håller jämna steg med datorklockan. Billigt, så jag gråter inte om den rasar. Tippar på sjuttiotal. Undervisa mig gärna om uret!! Och trevlig helg alla!

Något litet från segmentet "lyx-stål-sport" idag. Omega Constellation Manhattan, ref ST 396.1076 som kom 1986 enligt Omega. Serienumret på verket placerar den något tidigare faktiskt.
IMG_3185.JPG
IMG_3186.JPG
IMG_3189.JPG

Egentligen skulle jag ju haft en från första generationen i guld, likt vår kamrat Michail Gorbatjov. Men men, jag är nöjd med min och denna andra generation har forfarande skruvade klammer likt den första generationen. Vilket såklart är kul.
IMG_3190.JPG

Ha en trevlig fredag och helg!

är detta forumets äldsta Raymond Weil ca 40 år gammal ?

09011.jpg

Trevlig!
Jag hade (såldes igår) också en gammal Raymond Weil som dessutom hade manuellt verk vilket inte är så vanligt från dom.
Raymond_Weil.jpg

Fin-fina ur ni har/hade!
Nu blir det lite OT ang. RW som tar fram en kul klocka tillsammans med David Bowie Estate. Den skulle jag gärna haft om den inte varit så stor, 42 mm! Hur tror ni Bowie själv skulle reagera över storleken? 42 mm på Bowie kan inte se bra ut!
upload_2017-9-1_9-47-38.png

https://www.raymond-weil.com/david-bowie-limited-edition/

Fin-fina ur ni har/hade!
Nu blir det lite OT ang. RW som tar fram en kul klocka tillsammans med David Bowie Estate. Den skulle jag gärna haft om den inte varit så stor, 42 mm! Hur tror ni Bowie själv skulle reagera över storleken? 42 mm på Bowie kan inte se bra ut!
upload_2017-9-1_9-47-38.png

https://www.raymond-weil.com/david-bowie-limited-edition/
Jag förstår hur du känner. Det vore jäkligt skönt om det löjliga modet med att gå runt med dasslocksstora klockor kunde ta slut. Själv skulle jag gärna köpa en ny Alpina då dom har en del läckra modeller men storleken är helt knasig. Har faktiskt börjat kolla på Alpinas dammodeller som är trevliga 34mm men tyvärr är dom inte lika retro coola.

Tillbaka
Topp