Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Ja gillarn skarpt. 38 mm bärs fint.Fantastisk klocka!
Tack!
riktigt snygg den där !Nyinropat Världsmästarur (blev så exalterad att jag glömde att vrida upp innan bilden togs)
![]()
Allt såg väl coolt ut på Bowie, gillade dock inte klockan.Fin-fina ur ni har/hade!
Nu blir det lite OT ang. RW som tar fram en kul klocka tillsammans med David Bowie Estate. Den skulle jag gärna haft om den inte varit så stor, 42 mm! Hur tror ni Bowie själv skulle reagera över storleken? 42 mm på Bowie kan inte se bra ut!
![]()
https://www.raymond-weil.com/david-bowie-limited-edition/
Kom ihåg var du läste det först, blaffklockornas tid är snart förbi. Kommer gå samma öde som SUVen.Jag förstår hur du känner. Det vore jäkligt skönt om det löjliga modet med att gå runt med dasslocksstora klockor kunde ta slut. Själv skulle jag gärna köpa en ny Alpina då dom har en del läckra modeller men storleken är helt knasig. Har faktiskt börjat kolla på Alpinas dammodeller som är trevliga 34mm men tyvärr är dom inte lika retro coola.
Håller med om Bowie och klockan till del. Framförallt att den är lite stor men så är bandet med kontrast-söm inte så snyggt.Allt såg väl coolt ut på Bowie, gillade dock inte klockan.
Tack! Är helt klart toknöjdriktigt snygg den där !
Den känslan är tyvärr väldigt bekant. Försöker motivera mina köp med att jag är en vinnarskalleKänner ni igen det här? Man ser en klocka på auktion och redan då bestämmer sig att man ska äga den. Det är ju oftast en ganska dålig ekonomisk strategi. Igår gjorde jag så på ett ur som jag t.o.m. misstänkte kunde vara ett ihopplock och därför inte värt så mycket men ändå fortsatte jag buda... hatar att förlora och det är oxå ofta en dålig ekonomisk strategi i budsammanhang. Det positiva i detta är väl att det inte rörde sig om större summor och således ingen större ekonomisk förlust vid ev försäljning samt att jag vann och att den snart är i min ägo![]()
Grymme, vilken fin tavla!Nyinropat Världsmästarur (blev så exalterad att jag glömde att vrida upp innan bilden togs)
![]()
Fantastiskt fin Omega!![]()
![]()
![]()
Helt komplett sett från 1977.![]()
Tack! Nu återstår bara en liten service och att hitta ett värdigt bandGrymme, vilken fin tavla!
Bildvinkeln gav dessutom ett ljusspel från plexit som vilken klockhatare som hellst går igång på!
Härligt![]()
Lycka till i jakten på ett passande band, det är svårt men inspirerande!Tack! Nu återstår bara en liten service och att hitta ett värdigt band![]()
Lutar åt nubuck men får se vad Ebay har att erbjudaLycka till i jakten på ett passande band, det är svårt men inspirerande!
Låter vettigt, kommer att funka fint mot tavlan, får inte bli för shiny. Då blir det fel.Lutar åt nubuck men får se vad Ebay har att erbjuda![]()