• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

En klocka tillbaka ifrån urmakarn, en annan med nytt batteri, fixat band... Nu blev det fan svårt att välja!
IMG_20170901_103636.jpg

Senast ändrad:
Jag förstår hur du känner. Det vore jäkligt skönt om det löjliga modet med att gå runt med dasslocksstora klockor kunde ta slut. Själv skulle jag gärna köpa en ny Alpina då dom har en del läckra modeller men storleken är helt knasig. Har faktiskt börjat kolla på Alpinas dammodeller som är trevliga 34mm men tyvärr är dom inte lika retro coola.
Kom ihåg var du läste det först, blaffklockornas tid är snart förbi. Kommer gå samma öde som SUVen.

Känner ni igen det här? Man ser en klocka på auktion och redan då bestämmer sig att man ska äga den. Det är ju oftast en ganska dålig ekonomisk strategi. Igår gjorde jag så på ett ur som jag t.o.m. misstänkte kunde vara ett ihopplock och därför inte värt så mycket men ändå fortsatte jag buda... hatar att förlora och det är oxå ofta en dålig ekonomisk strategi i budsammanhang. Det positiva i detta är väl att det inte rörde sig om större summor och således ingen större ekonomisk förlust vid ev försäljning samt att jag vann och att den snart är i min ägo :)

Känner ni igen det här? Man ser en klocka på auktion och redan då bestämmer sig att man ska äga den. Det är ju oftast en ganska dålig ekonomisk strategi. Igår gjorde jag så på ett ur som jag t.o.m. misstänkte kunde vara ett ihopplock och därför inte värt så mycket men ändå fortsatte jag buda... hatar att förlora och det är oxå ofta en dålig ekonomisk strategi i budsammanhang. Det positiva i detta är väl att det inte rörde sig om större summor och således ingen större ekonomisk förlust vid ev försäljning samt att jag vann och att den snart är i min ägo :)
Den känslan är tyvärr väldigt bekant. Försöker motivera mina köp med att jag är en vinnarskalle ;)

Tillbaka
Topp