• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

ysy6ane6.jpg

Exponera mera

Snygg rackare. Slutar aldrig att förvånas över antalet märken som fanns på 60-70-talet. Aldrig hört talas om detta märke, sabina eller vad den heter.

Håller med dig, det finns så otroligt många "märken" från den eran och alla med lika spännande namn. Kul att som företag eller tillverkare av något annat än klockor välja boett, utseende på tavla, visare och sen printa dit valfritt namn...det är speciellt på kronografer från 70-talet jag sett detta fenomen men kanske beror det på att det är där mitt fokus ligger...:)

Kände att jag måste dra igång mitt gamla fickur, var nåt år sen. Brukar hålla sig +-10-15 sek/dygn, hur den går detta dygn får vi se :)

Doxa urverk.

8a9a8ydu.jpg

SGS3 via Tapatalk.

Trevligt!
Där har du ett bra AS-verk, troligen justerat i 4 positioner. Väl värt att hålla igång.

Jag har sett att du lagt ut bilder på din Eiger Superior - tycker din är lite snyggare faktiskt.
Men jag är nöjd med utseendet, funktion och storlek(35mm).
Gav 250 kr på senaste Klockträffen Radison Hotel i maj.
Vad är AS-verk??

Tillbaka
Topp