• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Allt var bättre förr!!

20130627_120854_zpsbc6f3d75.jpg

0vOviuV.jpg

NErVT9e.jpg

Idag kom gammelfarfars Omega äntligen till min ägo.
Den köptes ny av min gammelfarfar i mitten av 40-talet av en vän till honom som drev en klockaffär.
När han gick ur tiden gick den till min farfar som i början av 70-talet gav den till min då unga far. Min far lyckades krossa glaset och sätta visarna ur spel efter redan en vecka, farfar tog tillbaka klockan och den lades i en byrå och glömdes bort.

Klockan väcktes till minne av min far i samband med att mitt klockintresse väckts i fjol och att jag själv inhandlat en gammal Omega.

Min far kom igår hem från en semester i sitt hemland, där farfar har låtit serva den för mig, nytt glas och visarna återmonterade. Endast glas och armband är utbytt.

Nu är klockan hos mig och jag kan garantera att den ska gå ur tiden med mig. Jag älskar den!

1601, 2 milj serie. Äntligen kom det full cut croco jag haft liggande dryga året till användning; sååå klädsamt på en gubbe!:)

En fråga till er som kan märket: Jag har förut sett den här med ett betydligt tjockare plexi. Hur ligger det till?
Edit: Hoppsan 12 timmar fel...:oops::)

Tillbaka
Topp