• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Jag har sett att du lagt ut bilder på din Eiger Superior - tycker din är lite snyggare faktiskt.
Men jag är nöjd med utseendet, funktion och storlek(35mm).
Gav 250 kr på senaste Klockträffen Radison Hotel i maj.
Vad är AS-verk??

Förmodligen ett urverk från Adolph Schild SA, vars verk förekommer i en hel del klockor.

HNzzhYk.jpg

Lite nybörjare så jag vet inte riktigt vad man publicerar var... Men hur som helst så var detta dagens ur.

Det låter bra! Jag hade en trimmad Alfetta -77. Bromsade 185 Hk på bakhjulen. Blev mycket bankörning i Alfaklubben:)
Alfettan var min första, därefter en Sud Sprint-78, sedan 75 America, slutade mina Alfadagar med en Alfa 90 V6 från -85.
Sud Sprinten var nästan roligast, även den trimmad 145 Hk. Låg som ett strykjärn.
Roligt var det men nu är jag 50+, bekväm och flyter fram i min hydraulcittra (diesel). Ibland körs dock V8 Jeep Cherokee i skogen.
Funderar nu på en Cadillac från tidigt 80-tal. Fleetwood, tänkte jag.

Det låter bra! Jag hade en trimmad Alfetta -77. Bromsade 185 Hk på bakhjulen. Blev mycket bankörning i Alfaklubben:)
Alfettan var min första, därefter en Sud Sprint-78, sedan 75 America, slutade mina Alfadagar med en Alfa 90 V6 från -85.
Sud Sprinten var nästan roligast, även den trimmad 145 Hk. Låg som ett strykjärn.
Roligt var det men nu är jag 50+, bekväm och flyter fram i min hydraulcittra (diesel). Ibland körs dock V8 Jeep Cherokee i skogen.
Funderar nu på en Cadillac från tidigt 80-tal. Fleetwood, tänkte jag.

Låter som en kul resa. Alfa 90 med V6 skulle kunna vara min nästa sleeper :)
Funderar på att även prova 159 2,4d som vardagsbil.

Tillbaka
Topp