Jag ska anmäla inlägget för provocerande! Jädra fynd alltså!!Morgonens val föll på en Revue Tank, sen plockades helgens köp ut...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag ska anmäla inlägget för provocerande! Jädra fynd alltså!!Morgonens val föll på en Revue Tank, sen plockades helgens köp ut...
OM jag får en kommentar brukar jag bara svara: Man vill ju att det ska synas att man gillar klockor!Tack! Jag är tyvärr inte man nog att köra dubbelpipigt, så tanken åkte i fickan sålänge
Heja!Något bättre bilder samt lite info.
Jaeger-LeCoultre E159. 33.7mm förkromad boett. Backlock i stål.
Tidig 40-tal (kan även vara sen 30-tal)
Manuell cal. 468/A (de flesta har cal. 478, min måste vara ett tidigare exemplar).
Ett bättre passande band står först på inköpslistan. 16mm mellan bandhornen.
Jag ska anmäla inlägget för provocerande! Jädra fynd alltså!!
Saknat denna!
OM jag får en kommentar brukar jag bara svara: Man vill ju att det ska synas att man gillar klockor!
@KS Admin
Kan man flytta på den nya anmälknappen till att vara i ett annat hörn? Har nästan anmält flera fina vintageur idag
Bjuder på en bild också
Heja!
Fantastiskt fin klocka, underbart plexi, ett bra köp, helt enkelt!
Morgonens val föll på en Revue Tank, sen plockades helgens köp ut...
Tack! Tratten, låg ute i en minut innan jag knep den - köp nu-pris på 800 kronor. Postade i Dagens fynd köptrådenSnyggt vart hittade du ds klockan ?
Grym!Något bättre bilder samt lite info.
Manuell cal. 468/A (de flesta har cal. 478, min måste vara ett tidigare exemplar).
Är det kromad boett? Vad står på boettlocket?Något bättre bilder samt lite info.
Haha snyggt fångat !Tack! Tratten, låg ute i en minut innan jag knep den - köp nu-pris på 800 kronor. Postade i Dagens fynd köptråden
Tack! Jag har faktiskt ett helt gäng på kö redan... Vad skulle du tippa på värdet på den, såg att du hade en liknande i någon gammal tråd? Fått höra mellan 5 och 7 från @KamelenHaha snyggt fångat !
Ska du sälja den framöver så skicka ett pm till mig, innan du gör något annat !
Grattis
Är det kromad boett? Vad står på boettlocket?
Borde vara stål, och kan du inte se någon gul metall i de djupaste hacken har jag ingen anledning till att tro att den är kromad. Krom brukar vara blankare också och är aldrig borstad från fabrik vad jag kan komma ihåg. Koden för kromad boett är ju fond acier inoxydable på franska.Bra fråga. När jag gjorde min forskning fick jag till mig att boetten var kromad. Det är acier inoxidable som står på backlocket dock. En stål boett är så mycket bättre naturligtvis
Tack! Jag har faktiskt ett helt gäng på kö redan... Vad skulle du tippa på värdet på den, såg att du hade en liknande i någon gammal tråd? Fått höra mellan 5 och 7 från @Kamelen
Va din tavla bra och massa smuts bara eller va den sprickig och bubblig ? Svårt att se på dina bilderJag har kvar min, med bra tavla och visare är vi nog uppe i 6k++++ utan problem
Lite bubblor, men mest skräp.Va din tavla bra och massa smuts bara eller va den sprickig och bubblig ? Svårt att se på dina bilder
Radiumskräp förmodar jag?Lite bubblor, men mest skräp.
Får man en macrobild kanske ?Lite bubblor, men mest skräp.
Antar det?Radiumskräp förmodar jag?
Får man en macrobild kanske ?
Inte den bästa tavlan, men helt klart värt 800 !Antar det?
Fotar med mobilen - bättre än såhär blir det nog inte