Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sådärja, är ful o drar en liten paketöppning här.
![]()
![]()
![]()
Min första Longines, en Sei Tacche från ca -45.Det blev lite av ett impulsköp men jag hoppas att det var ett OK köp.
Någon som känner igen det här spännet..?
![]()
Inget swiss på urtavlan? Kollat på andra referensobjekt? Har ju iofs brännmärke från radiumvisarna...
Kul att du fick den! Fick i uppdrag av en italiensk vän att köpa den, men han drog sig ur då han var rädd att den var ommålad. Det måste i sådana fall varit gjort för längesedan, tänker på radiummärkena och lumen, men han trodde den kanske var det. Nonetheless, sjukt vacker.Ökade kontrasten - det måste vara visarna men ser där @Aurum
![]()
Misstänker dessvärre att subvisaren är bytt - rätt utseende men ej blånerad
Visste du skulle gilla detÄntligen!![]()
Tack!Kul att du fick den! Fick i uppdrag av en italiensk vän att köpa den, men han drog sig ur då han var rädd att den var ommålad. Det måste i sådana fall varit gjort för längesedan, tänker på radiummärkena och lumen, men han trodde den kanske var det. Nonetheless, sjukt vacker.
Fantastiskt! Hade gett mig in i fajten också, om jag hade pengar. Avis!Tack!Var också påväg att dra mig ur men landade till slut i att den förmodligen inte är ommålad (efter att ha jämfört mot flertalet andra ex, font, layout etc). Möjligt att jag har fel dock och jag är såklart intresserad av att höra vad andra tror!
Det skulle vara en extremt välgenomförd ommålning isåfall, allting är verkligen spot on.
Edit: Hittade ett annat exemplar med likadan boett, exakt likadana sekundstreck i både subdial och runt tavlan, samma font och utan Swiss som hade ett serienummer som bara var ett par hundra tusen ifrån mitt, såld av en respekterad handlare
Razor sharp!Constellation idag med...
![]()
Kul att den hamnade hos dig. En speciell pjäs det där.