• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Samma funktion som ett knogjärn, och bara aningen diskretare.
Trevlig boettform och vridning:)
Longines hälsar
image.jpg

Nu blev jag ledsen...:bawling: En Precista i vintagetråden?

Nä, boetten och urtavlan är NOS delar från 70-/80-talet - boetten tillverkad av MRP SA och klassad till 500 m, finns även hos diverse kända märken som Bucherer, Longines m.fl. Visarna är nyare, liksom urverket - ETA 2824/2.

Vart ju tvungen att fråga .;) Inte alltid så lätt :bawling: Men tänk vad man lär sig genom att vara nyfiken :

Vart ju tvungen att fråga .;) Inte alltid så lätt :bawling: Men tänk vad man lär sig genom att vara nyfiken :

Helt rätt! :)

Precista har ju dessutom funnits sen 1950 så visst skulle en sån kunna dyka upp här också, men jag trodde du syftade på de nytillverkade "hommager" som Timefactors säljer under namnet Precista.

Nä tänkte mer på dom gamla dykarna .Inte studerat in i detalj på Precista ,Marathon,Adanac,Navigator,Gallet&company :arghh::banghead: .Verkar vara en hel djungel att hålla reda på :bawling: .Försöker sätta mig in i det .Men inte lätt .Såg en diver från Precista 1988 som liknade denna dock åtminstone vid en hastig blick ;) .

Tillbaka
Topp