Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittar inga 17mm Fluco? Visa gärna exempel med tvärgående söm och vad du gjorde med DumontenFluco har väl cordovan i 17 mm? Sedan är jag ett fan av den där tvärgående sömmen, men själv är jag ju rätt långt ifrån tidtypiskt på min. Skar ner ett band till min Santos Dumont i helgen, och då tog jag på typ halva längden av bandet.
Inte helt lätt då Certina hade ett boettnummer och ett unikt serienummer för varje klocka från när man började till 1974. Din klocka är en tidig DS-2 från slutet av 1967, eventuellt tidigt 1968.
17 mm men korta:Hittar inga 17mm Fluco? Visa gärna exempel med tvärgående söm och vad du gjorde med Dumonten
Visserligen part i målet, men jag gillar verkligen det där plexit!Denna idag.
![]()
Bra med en belagd ädelmetallsbeater, men sitter verkligen sprintarna som de skall?Ja, den var mycket skitigare near jag koepte den.
![]()
Bra med en belagd ädelmetallsbeater, men sitter verkligen sprintarna som de skall?
Jäkla fin tank, ser nästan ut som den är i silver