• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Kondore

Breitling
Upptäckte denna på jobbet idag, riktigt läcker enligt mig haha och smått udda. But I like it!:D
0544E229-47D0-45BE-B41C-C4CB52C8D85D.jpeg
Gillar inte ringklockor i allmänhet, men denna var ju riktigt härlig!
 

ittam

Audemars
Tackar! Självfallet blir det fler. Jag tror jag kommer vilja samla på mig lite knasiga klockor, gärna av sovjetiskt ursprung. Känns som att en klocka för mig är en med en prestigelös och rolig historia, så det ska bli kul att gräva sig in i denna världen och se vad som finns!
Låt jakten börja, och du kommer garanterat ha kul under resan:) Och här på forumet finns experthjälp att få om problem dyker upp. Så välkommen än en gång!!
 
Senast ändrad:

kuma-kun

Audemars
Hade nån slags vision tidigare att ha en komplett samling av japanska klockor.
Självklart en omöjlighet.
Nu känns det som mycket bulk som bara tar plats och jag lägger regelbundet ut klockor till försäljning.
Den här var en av klockorna som skulle ut idag men var så charmig att den fick stanna.
Seikos Femma var nog mer en kvalitetssymbol än bara budget på 60-talet, få kunde erbjuda så mycket för så litet.
DX var vad jag förstår en lite bättre femma, mer stenar, sekundstopp och så.
Den här från 68.


40896079575_712f8a2670_b.jpg
 
Topp