• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

ittam

Audemars
Söndag blir lätt Certina på armen...
Ha en härlig återhämtningsdag:)
IMG_3685.JPG
 

Greven

Audemars
7s26-verket introducerades först på 90-talet. Om serienumret börjar med en nolla skulle jag säga att den är från 2000, om inte tillochmed 2010! Har den glasbaksida?
Där ser man. Intressant. Köpt den på Jack Road i Tokyo och enligt dem är klockan från 1980. Har inte undersökt det närmare.

Glasbaksida och serienummer börjar på 4.

Då får jag väl posta bilder i andra trådar och benämna den som ”klocka som ej är vintage men inte heller helt ny”.
 

Psykel

Patek
Där ser man. Intressant. Köpt den på Jack Road i Tokyo och enligt dem är klockan från 1980. Har inte undersökt det närmare.

Glasbaksida och serienummer börjar på 4.

Då får jag väl posta bilder i andra trådar och benämna den som ”klocka som ej är vintage men inte heller helt ny”.
2004 eller 2014 då. Absolut en trevlig klocka, men inte vintage. Den är varmt välkommen i Kobra Kai. :)
 

Kondore

Breitling
Välkommen till klockträsket! Och jag misstänker att det inte slutar med EN klocka;)
Tackar! Självfallet blir det fler. Jag tror jag kommer vilja samla på mig lite knasiga klockor, gärna av sovjetiskt ursprung. Känns som att en klocka för mig är en med en prestigelös och rolig historia, så det ska bli kul att gräva sig in i denna världen och se vad som finns!
 
Topp