Daytona96
Guld
Så häftig!Klunsen![]()
![]()
Säg till när det är dags för den att lämna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så häftig!Klunsen![]()
![]()
<3Spegelblank 1675
![]()
Rätt klocka för en SAABägare
Eller kanske olika dagar....Störst och minst, eller var det tvärtom?!![]()
Riktigt ball! Är det en metallicvit färg som ger tavlan en sådan effekt?
Hej, vet du vad det sitter för verk i denna?
Från OS året 1964.
Fantastisk tavla och vilken smäcker GMT-visare! Och kronan på 4!! Så snyggtVad heter referensen på den?
![]()
I min Atlantic Plaza från mitten av 70 talet sitter ett ETA 2790-1med svensk dagskiva.Hej, vet du vad det sitter för verk i denna?
Om det är ett inhouse Nivada eller ett ETA baserat? Har en Antarctic Sun som kommer att behöva gås igenom och de verkar vara i samma serie. Hittar ingen bra info och min verkar sakna tex originalrotor som gör det lite klurigare att identifiera.
Fortfarande äckligt bra !
Stort tack, då har jag en ref att utgå från iaf. Vill verkligen få ordning på den då jag verkligen gillar Antarctic serien!I min Atlantic Plaza från mitten av 70 talet sitter ett ETA 2790-1med svensk dagskiva.
Den är hos urmakarn för närvarande, så jag har ingen ny bild på den.
Har ingen aning om hur tavlan är ytbehandlad, definitivt en pearleffekt i den!Riktigt ball! Är det en metallicvit färg som ger tavlan en sådan effekt?
Bra om vi kan hjälpa varandra!Stort tack, då har jag en ref att utgå från iaf. Vill verkligen få ordning på den då jag verkligen gillar Antarctic serien!
/Magnus
Det sitter ett ETA 2780 (alt 2789?) i min, så det bör inte vara allt för svårt att hitta reservdelar till.Hej, vet du vad det sitter för verk i denna?
Om det är ett inhouse Nivada eller ett ETA baserat? Har en Antarctic Sun som kommer att behöva gås igenom och de verkar vara i samma serie. Hittar ingen bra info och min verkar sakna tex originalrotor som gör det lite klurigare att identifiera.
Stort tack! Då har jag lite mer att gå på Verkligen snygg klocka du har där, önskar att min var i samma skick!Det sitter ett ETA 2780 i min, så det bör inte vara allt för svårt att hitta reservdelar till.
![]()