• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_20180713_172019.jpg
Hello Sailor.... ;)

Äh - Ploppen står på min lista också, och jag är bara ett pågasnöre på 21 jordsnurr. ;)

Edit: är det din andra Plopp @Aurum ? Vill minnas att du haft en till? :)
Ploprofen var den första dyra klockan jag bestämde mig för att köpa. Hysteriskt ful och dyr tyckte jag då, en dröm.

Detta är min första och enda Ploprof. Tropicbandet och Ebeln är nya.

Vet inte. Förmodligen vad jag betalade för 5 år sedan, 35'. Då kostade de som en medioker 5513.
Tror inte det går att hitta en vettig söder om 45’ idag men det är klart, den har ju inte hakat på vintage Rolex-dykarna på långa vägar i prisutveckling.
Har själv börjat surfa oroveckande många vintage Plopannonser igen, kanske är dags igen?

Tror inte det går att hitta en vettig söder om 45’ idag men det är klart, den har ju inte hakat på vintage Rolex-dykarna på långa vägar i prisutveckling.
Har själv börjat surfa oroveckande många vintage Plopannonser igen, kanske är dags igen?
Kollade för ett tag sedan och hittade trevliga mögliga för 35'-ish, var kanske längre sedan än jag vill minnas?

F_n den Ebeln gillar jag! Är det en Quartz, kanske en med Ebels egna quartzverk?
Sedan jag insåg att Ebel byggde Cartier under en lång tid var jag tvungen att prova. Riktigt fin konstruktion och byggkvalitet. Vet inte vad det är för verk men kan mycket väl vara deras eget kvartsverk. Stört bra skick på denna med, vet inte om det finns en enda riktig repa. Är imponerad även om den egentligen är rätt ful.

Sedan jag insåg att Ebel byggde Cartier under en lång tid var jag tvungen att prova. Riktigt fin konstruktion och byggkvalitet. Vet inte vad det är för verk men kan mycket väl vara deras eget kvartsverk. Stört bra skick på denna med, vet inte om det finns en enda riktig repa. Är imponerad även om den egentligen är rätt ful.
Precis, Ebels egna quartzverk är finquartz enligt mig. Sen är den inte ful, den är EBEL och tidstypiskt. :)

Tillbaka
Topp