Tack! Botten är böjd så den ligger grymt mot handleden också.Tank you!
Vilken knivskarp boett, superläckert!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Botten är böjd så den ligger grymt mot handleden också.Tank you!
Vilken knivskarp boett, superläckert!![]()
Finns ett ord för din Doxa, det är brutal"Marine nationale"
![]()
Fin plopp. Vad får man dega numera?Hmmm... Lite nytt.
![]()
![]()
Vet inte. Förmodligen vad jag betalade för 5 år sedan, 35'. Då kostade de som en medioker 5513.Fin plopp. Vad får man dega numera?
Låter lustigt att den inte följt med allt annat?Vet inte. Förmodligen vad jag betalade för 5 år sedan, 35'. Då kostade dem som en medioker 5513.
För 70-talsful (vilket iofs Nautilus också är). Är ju medelålders kontorsgubbar som driver upp priserna.Låter lustigt att den inte följt med allt annat?
Ok jag gillar iofs Nautilus och den därFör 70-talsful (vilket iofs Nautilus också är). Är ju medelålders kontorsgubbar som driver upp priserna.
Haha men coolUsel dykare
![]()
Hmmm... Lite nytt.
![]()
![]()
Äh - Ploppen står på min lista också, och jag är bara ett pågasnöre på 21 jordsnurr.Ok jag gillar iofs Nautilus och den därär dock en ung kontorssnubbe...
![]()
Ploprofen var den första dyra klockan jag bestämde mig för att köpa. Hysteriskt ful och dyr tyckte jag då, en dröm.Äh - Ploppen står på min lista också, och jag är bara ett pågasnöre på 21 jordsnurr.
Edit: är det din andra Plopp @Aurum ? Vill minnas att du haft en till?![]()
Tror inte det går att hitta en vettig söder om 45’ idag men det är klart, den har ju inte hakat på vintage Rolex-dykarna på långa vägar i prisutveckling.Vet inte. Förmodligen vad jag betalade för 5 år sedan, 35'. Då kostade de som en medioker 5513.
Kollade för ett tag sedan och hittade trevliga mögliga för 35'-ish, var kanske längre sedan än jag vill minnas?Tror inte det går att hitta en vettig söder om 45’ idag men det är klart, den har ju inte hakat på vintage Rolex-dykarna på långa vägar i prisutveckling.
Har själv börjat surfa oroveckande många vintage Plopannonser igen, kanske är dags igen?
Är det verkligen en vintagebränna?Subbränna
![]()
F_n den Ebeln gillar jag! Är det en Quartz, kanske en med Ebels egna quartzverk?Hmmm... Lite nytt.
![]()
![]()
Så sant, så sant...![]()
Even a broken clock is right twice a day
Sedan jag insåg att Ebel byggde Cartier under en lång tid var jag tvungen att prova. Riktigt fin konstruktion och byggkvalitet. Vet inte vad det är för verk men kan mycket väl vara deras eget kvartsverk. Stört bra skick på denna med, vet inte om det finns en enda riktig repa. Är imponerad även om den egentligen är rätt ful.F_n den Ebeln gillar jag! Är det en Quartz, kanske en med Ebels egna quartzverk?
Precis, Ebels egna quartzverk är finquartz enligt mig. Sen är den inte ful, den är EBEL och tidstypiskt.Sedan jag insåg att Ebel byggde Cartier under en lång tid var jag tvungen att prova. Riktigt fin konstruktion och byggkvalitet. Vet inte vad det är för verk men kan mycket väl vara deras eget kvartsverk. Stört bra skick på denna med, vet inte om det finns en enda riktig repa. Är imponerad även om den egentligen är rätt ful.
Grymt lås med justering som typ inte bygger på höjden, en fröjd.Precis, Ebels egna quartzverk är finquartz enligt mig. Sen är den inte ful, den är EBEL och tidstypiskt.![]()