Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Atlantic här med, men inte i lika fint skick dock..Måste köpa mer polywatch... Men märkligt svårt att hitta numera....
![]()
Fin tavla!Atlantic här med, men inte i lika fint skick dock..
![]()
Riktigt bra på det bandet!
Håller med, klart mer bärbar nu. Isofrane är för klumpigt för mig. Såg ploprof på detta Tropic sport på IG och gillade det. Mycket nöjd även om det är lite för ljusblått.Riktigt bra på det bandet!
Mycket snyggt.
Tack!Man trycker ut stiften bara, det sticker ut en bit på en av länkbitarna. Kan vara rätt svårt att få ut dom men brukar gå med lite milt våld (alternativt ett bra verktyg...).
Snygg bild och snygg klocka! Var riktigt nära att buda hem en gultavlad City nyligen. Fan vad jag vill ha en gultavlad dykare...
På tok för avsmalnat att passa på Ploppen..
Nej, superbra. Testa själv.På tok för avsmalnat att passa på Ploppen..
Har tyvärr inte Ploppen kvar men är det inte Corfarm? som gjorde liknande straps till Ploppen?Nej, superbra. Testa själv.
Nope, Tropic Sport. Aldrig sett Corfam till Ploprof, men har ett original till min 14755. Tycker det funkar riktigt bra. Boetten ligger ju redan så stabilt med den långa boetten så man behöver inget brett band för komforten. Sedan kan man så klart tycka att det inte passar visuellt, men jag tycker det är sådär lite lagom mysigt fult.Har tyvärr inte Ploppen kvar men är det inte Corfarm? som gjorde liknande straps till Ploppen?
Blev sugen att sätta på mitt Tropic sport på min PH200M igen. Det får jag nog göra. 70-talsfeeling!Nope, Tropic Sport. Aldrig sett Corfam till Ploprof, men har ett original till min 14755. Tycker det funkar riktigt bra. Boetten ligger ju redan så stabilt med den långa boetten så man behöver inget brett band för komforten. Sedan kan man så klart tycka att det inte passar visuellt, men jag tycker det är sådär lite lagom mysigt fult.
Autosol är ett bra alternativ, på med målartejp på metalldelarna bara.Måste köpa mer polywatch... Men märkligt svårt att hitta numera....
![]()
Atlantic här med, men inte i lika fint skick dock..
![]()
Skulle inte ha något emot att ha en mögligare tavla!Fin tavla!
Den får jobba i dag!Skulle inte ha något emot att ha en mögligare tavla!![]()
![]()
Bytt bytt, och kommer aldrig tillbakaSkulle inte ha något emot att ha en mögligare tavla!![]()
![]()
Gå och lägg dig senare då!! Här var +14 då jag gick till sängsMen det var ju lika varmt då!
Och att dra upp dagens klocka på morgonen är något av en daglig ritual för mig!
Blir bökigt om man ska upp klockan sex. Kom i säng vid midnatt. Vad väl kanske 22 grader ute eller nåt, men inne var det rena bastun. Har ingen AC, så måste förlita mig på självdraget. Tyvärr hjälper det ju inte om det är vindstilla.Gå och lägg dig senare då!! Här var +14 då jag gick till sängs
Kvällens ritual för mig. Och då ser jag även om den håller tiden ok till morgonen, annars morgonbyte....![]()