Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där dök äntligen traderaklocka upp? Ser fin ut!Bumpande vaxkaka
![]()
Där dök äntligen traderaklocka upp? Ser fin ut!
Nej, inte alls. Hade lite problem själv med min men då var tavlan lätt grönaktig också. Ogillar dessa modeband. Lite kraftigare ostoppade band med mer söm tycker jag passar bäst.Stämmer. Ett av sommarköpen. Tycker du bandet funkar?
Nej, inte alls. Hade lite problem själv med min men då var tavlan lätt grönaktig också. Ogillar dessa modeband. Lite kraftigare ostoppade band med mer söm tycker jag passar bäst.
Jag kör ett Rios Springfield Shell cordovan på min med patinerad tavla. Lite modernare band än klockan men tidlöst och trevligt.Tycker det är vviktigt att skinnet inte är vikt över långsidorna utan ist skurna.Ja, du har en poäng. Det rimmar inte riktigt, så jag har haft svårt att vänja mig. Nu blottar jag min okunskap om band, men för att jaga ett ”kraftigare” vad siktar man in sig på då?
Jag kör ett Rios Springfield Shell cordovan på min med patinerad tavla. Lite modernare band än klockan men tidlöst och trevligt.Tycker det är vviktigt att skinnet inte är vikt över långsidorna utan ist skurna.
![]()
Dessa med extra söm vid boetten är mer vintage och vad jag tror de kom med som original. Vet dock inte om du hittar rätt färgton hos några av dessa.
https://www.ebay.co.uk/itm/ECHTES-J...Naht-Ton-in-Ton/141816263510?var=440921394151
13005, 1954. Liten sak på 30mm, men det är ju en förträfflig storlek! Min är dessutom så cool att den har japansk förtjänstgravyr på baksidan! Jag har aldrig sett en exakt likadan, men finns gott om snarlika 50-tals Seiko om man vet var man ska leta. Kolla ebay. Fönstershoppat en hel del här också, men aldrig slagit till. Ser ut att vara bra klockor och priser: http://antiquewatchat.blogspot.com/Alltså jag gillar den där så sjukt mycket!
Vad är det för ref? Är den omöjlig att få tag på?
Jo jo Ebay är ju bra, har dock aldrig hittat gamla dress-Seikos där...13005, 1954. Liten sak på 30mm, men det är ju en förträfflig storlek! Min är dessutom så cool att den har japansk förtjänstgravyr på baksidan! Jag har aldrig sett en exakt likadan, men finns gott om snarlika 50-tals Seiko om man vet var man ska leta. Kolla ebay. Fönstershoppat en hel del här också, men aldrig slagit till. Ser ut att vara bra klockor och priser: http://antiquewatchat.blogspot.com/
Svart rocka blir tvärcoolt.Dagens!
Pappas Certina från -60!
Liten, javisst!
Bryr jag mig? Inte ett dugg
Bekväm och vacker!
Vad tror ni, kan jag sätta ett svart rocka på den, eller blir det ”för mycket” för klockan?![]()
Riktigt snygg
En tacker!Riktigt snygg![]()
Hmm, har du tappat bort ettan i sjutton?
Tack!Svart rocka blir tvärcoolt.![]()
Mmm typ så... Kom till 7 och kände att det var "good enough"Hmm, har du tappat bort ettan i sjutton?
Min OCD som talar!![]()