Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att det var en automatic!Nyinköpta Atlantic Champion. Lite härjad tavla men det gör inget för mig. Blev positivt överraskad när den kom hem att det var en automatare.
![]()
Men va fan! Grym
stunning!!.....Me like
Otroligt snygg. Gillar den orangea nyansen på siffrorna!
Tack, ja index och minuträls är i koppar/guld (rosé?) som skiner i vissa vinklarOtroligt snygg. Gillar den orangea nyansen på siffrorna!
Moby Dick! Fantastiskt.
Grattis!jädrar vilken härlig patina och visarna tillÖnskar trevlig Fredag med nyinkommen bumper från -53.
![]()
Heter det bumper, 35mm.!?
Inte vanligt guld som ”oxiderats” under glaset? Verkar inte helt ovanligt på guld som legat länge i bankfacksförvaring - sett fenomenet på flera Rolexar på interwebben och antydan till orangea ”flammor” på en guldpläterad dinka jag förvarar i lådan 99% av tiden. Min Buren har lite samma effekt i vissa vinklar - hur ser din ut när ljuset inte ligger på?Tack, ja index och minuträls är i koppar/guld (rosé?) som skiner i vissa vinklar
Tack! Har tankar om att byta lysmassa på visarna, men kanske gör bort mig.....Grattis!jädrar vilken härlig patina och visarna till.
Den var snygg som den är!men det är tycke och smak du ska följa det du känner.Tack! Har tankar om att byta lysmassa på visarna, men kanske gör bort mig.....
Kan vara lite snyggt om det är lite lagom oxid på guld. Ser det då och då på långtidslagrade grejer, ibland tänker man inte ens på att det är en synlig oxidation. Förrän man putsar...Inte vanligt guld som ”oxiderats” under glaset? Verkar inte helt ovanligt på guld som legat länge i bankfacksförvaring - sett fenomenet på flera Rolexar på interwebben och antydan till orangea ”flammor” på en guldpläterad dinka jag förvarar i lådan 99% av tiden. Min Buren har lite samma effekt i vissa vinklar - hur ser din ut när ljuset inte ligger på?
![]()