Ja nog hade jag hellre ärvt en 70-tals Speedy alltTja, med facit i handen så hade väl Speedmastern på många sätt varit ett bättre val. Annars just inget ont om Seiko.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja nog hade jag hellre ärvt en 70-tals Speedy alltTja, med facit i handen så hade väl Speedmastern på många sätt varit ett bättre val. Annars just inget ont om Seiko.
Grymt fin klocka! Men du, är det inte alltid kul som fan med gamla klockor?Jag hade en Omega Marine chronometer som jag dumt nog sålde för ett antal år sedan, men när tillfället dök upp igen så var jag snabb och haffade en ”ny”, saknade den i min samling. (När jag fick den så insåg jag att länken var väldigt kort, satt och funderade ett tag - kom för mig att titta i min ”länk trash låda”, jodå, där låg en länkbit som passade perfekt! (De växer inte på ”träd”)
Så väldigt nöjd - idag kör jag självklart med den, den tickar på lika högt som jag mindes det...
Som extra roligt så fick jag för mig att leta fram en bild på min ”gamla Marine Chronometer”, hur stor är chansen, de har ”bara” 18nummer från varandra...
Min gamla:
Kul som fan med gamla klockor ibland!
Mvh
Micke
Fick bli 1680 idag. Den behövde få komma ut och luftas lite.
Klart det ska stå 1675 för tidigt på morgonen, tydligen inte riktigt vaken än.Wow, aldrig förut sätt en 1680 med röd/blå insert och GMT visare... nästan så man skulle kunna tro det är en 1675! Otroligt fin iallafall
Riktigt coola index på den
Riktigt coola index på den
Mycket bra! Den där måste du säga till om när det är dags att för den att vandra.Ett tag sen jag luftade denna.
Mycket bra och härligt medfaren. Kölapp(frågar ödmjukt) på den.
Tackar! Noterar att kölapp tagits!Mycket bra och härligt medfaren. Kölapp(frågar ödmjukt) på den.