• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Jag hade en Omega Marine chronometer som jag dumt nog sålde för ett antal år sedan, men när tillfället dök upp igen så var jag snabb och haffade en ”ny”, saknade den i min samling. (När jag fick den så insåg jag att länken var väldigt kort, satt och funderade ett tag - kom för mig att titta i min ”länk trash låda”, jodå, där låg en länkbit som passade perfekt! (De växer inte på ”träd”) :)

Så väldigt nöjd - idag kör jag självklart med den, den tickar på lika högt som jag mindes det... ;)
64DE0942-7D40-44AD-9ED8-E5F540DEB320.jpeg

Som extra roligt så fick jag för mig att leta fram en bild på min ”gamla Marine Chronometer”, hur stor är chansen, de har ”bara” 18nummer från varandra... ;)
Min gamla:
7662FCDB-7E8F-4AE0-A969-0A601913F644.jpeg

Kul som fan med gamla klockor ibland! :)
Mvh
Micke

Jag hade en Omega Marine chronometer som jag dumt nog sålde för ett antal år sedan, men när tillfället dök upp igen så var jag snabb och haffade en ”ny”, saknade den i min samling. (När jag fick den så insåg jag att länken var väldigt kort, satt och funderade ett tag - kom för mig att titta i min ”länk trash låda”, jodå, där låg en länkbit som passade perfekt! (De växer inte på ”träd”) :)

Så väldigt nöjd - idag kör jag självklart med den, den tickar på lika högt som jag mindes det... ;)
64DE0942-7D40-44AD-9ED8-E5F540DEB320.jpeg

Som extra roligt så fick jag för mig att leta fram en bild på min ”gamla Marine Chronometer”, hur stor är chansen, de har ”bara” 18nummer från varandra... ;)
Min gamla:
7662FCDB-7E8F-4AE0-A969-0A601913F644.jpeg

Kul som fan med gamla klockor ibland! :)
Mvh
Micke
Grymt fin klocka! Men du, är det inte alltid kul som fan med gamla klockor?

Tillbaka
Topp