• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Toolig Seiko på kardborre.

BEF78440-6574-482B-86D0-FC1D183293D6.jpeg
 
Barnsligt förtjust i dag då denna äntligen landade. En re-issue fr 1990-ish med tidig numrering. Puritaner huka er;)
32EFB961-C101-43F3-8DC8-DC59868006D9.jpeg
Sen afton någonstans i Barcelona, Breitling new pluton :)

D7A7B4F0-70A4-4CF4-9AD9-927CD043D57D.jpeg

Hallå hallå, vad är det som händer? Har det gått myteri här på vintigeavdelningen? Fyra (?) moderna safir klockor från 90-talet eller senare? Har gränsen för vintage plötsligt hoppat framåt i tiden?! :oldman:
 
Hallå hallå, vad är det som händer? Har det gått myteri här på vintigeavdelningen? Fyra (?) moderna safir klockor från 90-talet eller senare? Har gränsen för vintage plötsligt hoppat framåt i tiden?! :oldman:
Väntade på den reaktionen! Vi som postar neo-vintage trivs nog bäst här på vintageavdelningen. Min Sjöö Sandström S1 har 25-års jubileum i år och där någonstans kanske gränsen går?! För en safir-quartz-omega från -92 måste väl vara vintage, eller? ;)
ac2b7cbf-11dd-4981-9e37-d918c255171d-jpeg.910967

foto @Rozzy
 
Väntade på den reaktionen! Vi som postar neo-vintage trivs nog bäst här på vintageavdelningen. Min Sjöö Sandström S1 har 25-års jubileum i år och där någonstans kanske gränsen går?! För en safir-quartz-omega från -92 måste väl vara vintage, eller? ;)
ac2b7cbf-11dd-4981-9e37-d918c255171d-jpeg.910967

foto @Rozzy
Stopp och protest! Dessa har vi ju sedan länge konstaterat att de är vintage med sin daterade säregna design. Eller hur @Aurum ? Back me up here..
Och den är dessutom äldre än din...

(Point taken, jag skall hålla tyst...)
 
Stopp och protest! Dessa har vi ju sedan länge konstaterat att de är vintage med sin daterade säregna design. Eller hur @Aurum ? Back me up here..
Och den är dessutom äldre än din...

(Point taken, jag skall hålla tyst...)
Mig behöver du inte övertyga, din OS-omega är vintage! Jag kan backa dig! :) Men jag är på gränsen kan jag medge. Dock är denna så mycket vintage en Sjöö Sandström kan bli.
 
Mig behöver du inte övertyga, din OS-omega är vintage! Jag kan backa dig! :) Men jag är på gränsen kan jag medge. Dock är denna så mycket vintage en Sjöö Sandström kan bli.
Vi kommer aldrig bli helt överens. Själv är jag väldigt känslostyrd här. Tycker inte Sjöö Sandström är vintage, mer lite omodern. Rolex med safir är för tidlösa. Däremot tycker jag mina 90-tals Recife och Polaris är vintage. De hade aldrig kunnat säljas nya i butik idag och designen är väldigt udda. Du hittar inget liknande i butik idag. Rolexarna och Sjöö ser likadana ut idag, typ. Själv drar jag mig nog lite från att posta de som jag tycker är på gränsen. Tycker personligen att detta blir ett problem om 90-talarna tar över mögelflödet här, men där är vi knappast idag.
 
Vi kommer aldrig bli helt överens. Själv är jag väldigt känslostyrd här. Tycker inte Sjöö Sandström är vintage, mer lite omodern. Rolex med safir är för tidlösa. Däremot tycker jag mina 90-tals Recife och Polaris är vintage. De hade aldrig kunnat säljas nya i butik idag och designen är väldigt udda. Du hittar inget liknande i butik idag. Rolexarna och Sjöö ser likadana ut idag, typ. Själv drar jag mig nog lite från att posta de som jag tycker är på gränsen. Tycker personligen att detta blir ett problem om 90-talarna tar över mögelflödet här, men där är vi knappast idag.
Jäkla nittiotalister. Nej, dessa skall vi verkligen hålla på kort lina. Aurum, det ser vi äldre gubbar till eller hur! :D
 
Vi kommer aldrig bli helt överens. Själv är jag väldigt känslostyrd här. Tycker inte Sjöö Sandström är vintage, mer lite omodern. Rolex med safir är för tidlösa. Däremot tycker jag mina 90-tals Recife och Polaris är vintage. De hade aldrig kunnat säljas nya i butik idag och designen är väldigt udda. Du hittar inget liknande i butik idag. Rolexarna och Sjöö ser likadana ut idag, typ. Själv drar jag mig nog lite från att posta de som jag tycker är på gränsen. Tycker personligen att detta blir ett problem om 90-talarna tar över mögelflödet här, men där är vi knappast idag.
Jag ser faktiskt fram emot att se lite mer från 90-talet. Sneglar t o m på 00-talet. Finns så mycket udda och daterat som inte är speciellt gammalt. Men om det är vintage...det kommer vi få fortsätta diskutera. :)
 
Tillbaka
Topp