• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

F91E7E7B-7C14-4FBF-893F-CB7B61CC2A73.jpeg

B3ED8F16-EFDC-4A90-BEEF-77128BB7572E.jpeg
Jag har säkert missat den men wow alltså, berätta gärna mer om den. Starta en tråd om den!!!! Plizzz??!!!

Tråd blir det ej idag:) - men kort historik är att jag köpte den av en samlare i somras, han hade i sin tur köpt den av första ägaren. Serienr var i spannet för Ultraman, visaren verkade ha korrekt längd - men det var lite nervöst innan extraktet landade. Har fått hjälp av goda vänner med länk, plexi samt byte av det - nu ska den brukas:)

Kul! Tror jag såg den där på tradera om än med brunt band för bara ett par dagar sedan. Var sugen själv:)

Tycker dock att tavlan framstår ”vitare” på din bild än jag minns den från tradera så kan ju vara helt ute och cykla här:)

Gillar oavsett!
Det är den från Tradera. Kom på nåt skräpband som jag tog bort direkt. Tror både min och säljarens bild ljuger lite. Min blev för vit och hans för beige. Den är ljust metalliskt grå kanske man kan säga. Gillar dem också! Inget superfynd, den har några skavanker. Men verket såg fräscht ut och den verkar gå ok än så länge. Får se om den blir kvar. Köpte en Nilax ungefär samtidigt som fyller ungefär samma nisch i lådan...

Senast ändrad:
B3ED8F16-EFDC-4A90-BEEF-77128BB7572E.jpeg

Tråd blir det ej idag:) - men kort historik är att jag köpte den av en samlare i somras, han hade i sin tur köpt den av första ägaren. Serienr var i spannet för Ultraman, visaren verkade ha korrekt längd - men det var lite nervöst innan extraktet landade. Har fått hjälp av goda vänner med länk, plexi samt byte av det - nu ska den brukas:)
Stort Grattis!!!!
Folk som inte vet o förstår vad denna klocka är, snälla läs o beundra:)
https://www.fratellowatches.com/speedmaster-ultraman/
O snälla, bruka den inte för hårt o mycket bara....

Förstår inte vad som är så speciellt med en orange missmatchande visare? Var inte direkt dyrare inna hypen?
Kom ihåg, relativt nyligen, att jag läste att en representant från Omega bekräftade "Ultraman" på en middag, och att det innan detta varit rätt osäkert huruvida de var korrekta eller ej. Känns som att det var efter det som hypen verkligen tog fart...? Tycker det är lite coolt men som vanligt med hypade modeller förstår jag inte hur folk tycker de är värda vad de går för - förutom att de räknar med vinst och på så vis inte behöver se det som en kostnad. Att en icke-gilt 1675 går för nära 200 i bra skick är för mig en gåta, om än mindre så än att en ny Pepsi kostar 150... Men men, jag harvar på med mina Tissots istället :)
Edit: Throwback Thursday...
De två klockor jag gjorde en kass affär som sålde...
10716958415070757807.JPG
17451996363978473886.JPG

Tudorn saknar jag verkligen. Gmtn tycke jag nog var rätt överhypad även då, till 70% av nuvarande pris

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp