• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
köpte denna 2007, 11 år har gått och fortfarande charmar den mig när ljuset faller på:snaphappy: Omega seamaster 145.018 ~1969 cal 861
DSC03295.JPG

Den var fin Ola! Har letat tidigare efter en liknande men det var precis innan mitt intresse för klockor avtog. Har inte letat på ett tag nu, vad får man betala för en sån?
 

Olaa

Cartier
Den var fin Ola! Har letat tidigare efter en liknande men det var precis innan mitt intresse för klockor avtog. Har inte letat på ett tag nu, vad får man betala för en sån?
Tack, rekommenderar verkligen denna modell, jag har haft rätt många fina vintagekronografer och tillsvidare har ingen slagit denna!
Om jag skulle jaga idag så skulle jag inkludera dom tidigare med cal 321 också, har inte störtkoll på priserna men dom verkar inte vara så dyra, förmodligen så få exemplar ute så att ingen hypat modellen?! Skulle tro att fina börjar från 25`utan att se ngn till salu vid en snabbgoogling :)
 

Husse

Patek
Vill folk sticka ut? Är det därför man betalar över listpris för en vanlig - mycket vanlig - 6siffrig sub? Eller en gammal sub för den delen. Eller en speedy. Visst, inom varje modell är väl raritet viktigt, typ att en 321 är dyrare än 861 och ultraman ännu dyrare etc. Men du är ju ovanligare med mängder av klockor för kaffepengar. Känns som att raritet i det stora hela nästan är irrelevant..

Bytte precis till en certina som jag tror är ovanligare än 5513 (iaf ngn av de vanligare), men kostar en bråkdel :)
IMG_20181206_133103.jpg
Mycket kloka ord och en tröst till den som har många, billiga men av mig älskade och högt värderade klockor!
 

Husse

Patek
Tack! Kul att ngn inte tycker jag bara svamlar... :)
Nej inget svammel!
Däremot kan ju min fru skrämma mig till sömnlöshet!
I förrgårkväll, framför TV:n.
-Ska du inte slänga alla dom där gamla trasiga klockorna du har liggandes!
-....?
- Hallå! Hörde du inte?
-Va, jo, eh?
- Nå, hur ska du göra?
-Du kan ju inte reparera alla för typ en miljon!
(Helvete! Nu måste jag hitta nåt nytt ställe till dom! Dom flesta går ju faktiskt! Åtminstone ”vintagedåligt”)
- Jag SKA göra nånting åt dem! :banghead: :bag:
Fixat nytt ställe till dom nu! :D
Mycket mögel blir det!

Förstår inte hur 50+ klockor kan reta upp min fru, jag blir ju inte irriterad på hennes kläder och annat plock!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
@Aurum är pack leader för Certina eftersom han startade Certina-tråden redan september 2014 :)
Menade inte att jag själv var bättre än ngn annan. Eller att det är fel att följa stimmet... Men tror raritet har föga att göra med priser.

Dock var väl pack leader i detta fall den med den dyraste klockan i segmentet, inte den som gick först? (inte för att det är jag ändå...)
 

Husse

Patek
Kom på att jag har en kronograf med orange kronosekund och Speedyverk.... Dessutom Backelitbezel... Ngn som bjuder 700k?:p
IMG_20181116_093613.jpg

Ursäkta att jag skojar lite...
Vilken jäkla godbit! :)
Ok!
Då fortsätter vi galenskaperna :D
Klassisk Blocketprutning och betalningsförslag! ;)
Du vill ha 700k?
Men då erbjuder jag 250k och 100k av de pengarna får du i kluven björkved!
Det blir ju kanon, vettu! :meh:
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sorry men känns som det osar både avundsjuka o en del onödiga försök att göra sej lustig över att en medlem sitter på en riktig pang klocka i form av den coolaste Speedy’n ever. Trist att folk inte uppskattar o passar på att berömma o njuta istället för att lägga energi på larv..
Själv tycker jag det är skitroligt o hatten av.
Ser mer än gärna fler bilder på den o mindre onödiga kommentarer:)
 

Magnusc

Omega
2-Faktor
Låt oss fokusera på det som är kul - roliga klockor i olika former:) Tycker det finns lite väl dryga synpunkter emellanåt. Här är en av mina favoritklockor - en klocka som vandrat runt en del på forumet för ett relativt lågt värde. Glädjen är väl att ha något som man uppskattar själv - och förhoppningsvis kan dela med likasinnade? Men Ultraman är också jäkligt kul enligt mig när jag jämför med vissa andra vintage Speedys;)!
963A0491-4B03-4BB5-97F1-466123460846.jpeg
 

Fadershan

Patek
Sorry men känns som det osar både avundsjuka o en del onödiga försök att göra sej lustig över att en medlem sitter på en riktig pang klocka i form av den coolaste Speedy’n ever. Trist att folk inte uppskattar o passar på att berömma o njuta istället för att lägga energi på larv..
Själv tycker jag det är skitroligt o hatten av.
Ser mer än gärna fler bilder på den o mindre onödiga kommentarer:)
Tja! Gick in i tråden och ditt inlägg var det första jag läste och då bara måste man ju läsa bakåt för vad som kan ha sagts! :) Dock kan jag inte hitta något som tyder på avundsjuka eller att folk inte skulle uppskatta klockan i fråga? Det jag såg var en nyanserad diskussion med åsikter åt båda håll huruvida en liten detalj på en viss modell motiver en betydligt högre prislapp. Är ju hyffsat sannolikt att folk kmr tycka olika när det handlar om en klocka i den priskategorin? Om vi talar om premium i fråga om % så har jag bl.a. betalat 1000% mer för en DS med en särskild tavla gentemot en vanlig tavla.. madness men för mig var det tydligen rimligt ;)
 

Fadershan

Patek
Låt oss fokusera på det som är kul - roliga klockor i olika former:) Tycker det finns lite väl dryga synpunkter emellanåt. Här är en av mina favoritklockor - en klocka som vandrat runt en del på forumet för ett relativt lågt värde. Glädjen är väl att ha något som man uppskattar själv - och förhoppningsvis kan dela med likasinnade? Men Ultraman är också jäkligt kul enligt mig när jag jämför med vissa andra vintage Speedys;)!
963A0491-4B03-4BB5-97F1-466123460846.jpeg
Grym!! Det är ju en förtäckt City! :) Här är min.
Screenshot_20181206-215940__02.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Sorry men känns som det osar både avundsjuka o en del onödiga försök att göra sej lustig över att en medlem sitter på en riktig pang klocka i form av den coolaste Speedy’n ever. Trist att folk inte uppskattar o passar på att berömma o njuta istället för att lägga energi på larv..
Själv tycker jag det är skitroligt o hatten av.
Ser mer än gärna fler bilder på den o mindre onödiga kommentarer:)
Är det min bild på Pr516 du menar? Misstänker att han kan ta det men annars ber jag om ursäkt...

Att det blir en diskussion om huruvida det är rimligt att en Ultraman kostar 5-8ggr mer än motsvarande speedy utan orange visare är väl inte missunsamt? Vi diskuterar väl bara ett fenomen?
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 4412

Guest
Är det min bild på Pr516 du menar? Misstänker att han kan ta det men annars ber jag om ursäkt...

Att det blir en diskussion om huruvida det är rimligt att en Ultraman kostar 5-8ggr mer än motsvarande speedy utan orange visare är väl inte missunsamt? Vi diskuterar väl bara ett fenomen?
Tycker bara det var larvigt att göra sej lustig över nån som sitter på en kanon klocka få (om ens nån här även om säkerligen några skulle deklarera högt o tydligt att det inte är en klocka som passar just dom) skulle tacka nej till. Sånt leder bara till dålig stämning..
Bättre att vi delar bilder o vår gemensamma kärlek till vintage här:)
 
Topp