• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

04C00FB9-5046-4800-A53F-50B77EB6C079.jpeg
 
Efter 20 år med diabetes så undviker jag klockor med vit tavla!
Visst har jag några såna också, men mörk tavla ger alltid bäst kontrast och lättavläst tid!
Byt varken visare eller tavla på denna!
Du uppmanar mig alltså att kränga, eller strunta i att jag inte kan läsa av. Skulle jag kunna jaga rätt på visarna från den hör varianten, eller motsvarande....
EBEBC500-3B60-40F2-8B31-ADCC34995A04.jpeg
 
Fullt upp med alla jävla lädernaton så det där delegerar jag till @yonsson . Även om han mjuknar och setts med både Glasbaksida och läder på retrodykare på senaste tiden.
lädernato är väl någon slags BDSM grej fast utan det spännande? Och @yonsson verkar helt ha fastnat i det där italienska träsket .... och vi vet ju alla hur det kan sluta :)
 
Varför?
För att Paneristi-kulten says so?:D
9b75a145eb31472daa5ffdec6378faa4--su-panerai-watches.jpg

För att Panerai var så tidiga att dykarna körde Panerai på läder. Har inte bestämt mig än för om det gäller de moderna modellerna men på 1940 och 1950-modellerna som inte har vridring tycker jag det funkar med läder. De är ju dessutom inte ISO-dykare utan bara dykarklockor rent historiskt.
 
9b75a145eb31472daa5ffdec6378faa4--su-panerai-watches.jpg

För att Panerai var så tidiga att dykarna körde Panerai på läder. Har inte bestämt mig än för om det gäller de moderna modellerna men på 1940 och 1950-modellerna som inte har vridring tycker jag det funkar med läder. De är ju dessutom inte ISO-dykare utan bara dykarklockor rent historiskt.
Du låter precis som min Paneri älskande storebror :D
 
Tillbaka
Topp