• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

”Nytt” grisläder på Alpinan, mitt fjärde likadana. Svinbra! :D
8747B0D4-B2A9-4EFC-9430-CBA5C5D1A022.jpeg
Är det Traderagrisen som var ute här om dagen?
 
Nakengris? Eller finns hålen i bandet? Spelar såklart ingen roll egentligen men blev nyfiken.
Nu känns det som vi når nya nördnivåer... Hålen finns där, men är inte så tydliga på Alpinans band. Pga krackelerad yta.
7CF0FBA0-666E-4C83-BC06-97340BC30021.jpeg

Tydligast hål är på bandet som sitter på min Zenith, nedan. Ytan är som synes slätare på det bandet.
F310AE14-EDA7-41B3-A771-DBC1A12B9FB8.jpeg
 
Senast ändrad:
8C3922AC-A6D2-4CE2-BEA9-CBBC142C9F42.jpeg


Dagens. Jag älskar den här klockan, men den är sjukt svår att läsa av för en skumögd medelålders man.

Ska jag byta visare till blåberade för att få högre kontrast? (Får man ens göra så?) Eller sälja as is och hitta en annan. Så många problem just nu!
 
8C3922AC-A6D2-4CE2-BEA9-CBBC142C9F42.jpeg


Dagens. Jag älskar den här klockan, men den är sjukt svår att läsa av för en skumögd medelålders man.

Ska jag byta visare till blåberade för att få högre kontrast? (Får man ens göra så?) Eller sälja as is och hitta en annan. Så många problem just nu!
Efter 20 år med diabetes så undviker jag klockor med vit tavla!
Visst har jag några såna också, men mörk tavla ger alltid bäst kontrast och lättavläst tid!
Byt varken visare eller tavla på denna!
 
Tillbaka
Topp