• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Min första tanke igår när klockan kom var att jag aldrig skulle använda länken (är van med nya rolexlänkar), men jag förstår nu charmen med de gamla rassliga länkarna till en vintageklocka :)
20181220_090107.jpg
Snyggt Erow, så nu har du trillat ned i vintage träsket :D
 
Riktigt fin. Finns det något ref.nr. om man vill leta efteren likadan?
Nja, Universal Genève Polerouter bör duga. Ref på min är (tror jag iallafall) S 20217 4. Men du borde hitta det du söker om du kikar efter Polerouter från 50-talet. Min är från 1955 och har bumperautomatverk. Senare varianter har microrotor. Finns även både med och utan datum. I min mening har jag den bästa varianten, iallafall visuellt: svart tavla och inget datum. Sen är nog microrotorverket "bättre".
Edit: är det microrotorverk så står det microrotor på tavlan. Står det inte så är det bumper.
 
Nja, Universal Genève Polerouter bör duga. Ref på min är (tror jag iallafall) S 20217 4. Men du borde hitta det du söker om du kikar efter Polerouter från 50-talet. Min är från 1955 och har bumperautomatverk. Senare varianter har microrotor. Finns även både med och utan datum. I min mening har jag den bästa varianten, iallafall visuellt: svart tavla och inget datum. Sen är nog microrotorverket "bättre".
Edit: är det microrotorverk så står det microrotor på tavlan. Står det inte så är det bumper.

Tack! Det var just ref. på din specifika klocka som jag eftersökte, tack vare den fina tavlan. Polerouter som sådan känner jag till, och microrotor har jag haft i en Buren (som jag tror uppfann/patenterade microrotorn) .
 
Tillbaka
Topp