• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Får bli en kombinerad dagens vintage & Dagens loppisfynd

Snuskigt perlon ingick men för priset jag betalade kan jag tänka mig att dumpa det :)

Klockan tickar på finfint fö

Ska fixa till plexit och ge den lite kärlek, det kan den vara värd.
E0G1NR2.jpg

EqMY6uk.jpg

Jag har länge känt att jag saknat en riktig vintagedykare i lådan, så igår dök den här upp i brevlådan.

Massiv boett på 43x43mm, 200m, skruvad krona och mekanisk djupmätare i glaset.

Härligt toolig 70-talare från Helvetia!

SAM_3323.JPG

Frågan är hur jag ska försvara mitt köp när jag så ofta förespråkar mindre klockor... :)

Jag har länge känt att jag saknat en riktig vintagedykare i lådan, så igår dök den här upp i brevlådan.

SAM_3323.JPG

Frågan är hur jag ska försvara mitt köp när jag så ofta förespråkar mindre klockor... :)
Jaså det var du som nöp den :) Den är alldeles för stor. Skänk den till mig

Jaså det var du som nöp den :)

Vet jag inget om! ;)
Dock inte utan komplikationer... Rotorn för automaten saknades, så jag fick lov att knycka en från en gammal Candino.
Om någon sitter på en helvetiasignerad rotor/reservdelsobjekt ETA 2783 får den personen gärna höra av sig.

Edit: Det sitter redan någon som har första tjing vid eventuell flipp... :)

SAM_3323.JPG

Underbara 70-talsvibbar! Man måste ha åtminstone en stor kloss att spä ut sina fröken-ur med. :)
Nu vill vi se matchy-matchy-outfits inför helgens bravader! Handlebar-musche och batikbussarong i neongrönt och orange är en bra början.
Grattis!

Edit: det jag trodde hette handlebar-mustasch är snarare en "horseshoe"-, "trucker"- eller "hulkster"-mustasch, den senare benämnd efter en känd bärare, Hulk Hogan. Nåväl, nog med OT. Fin klocka är det i alla fall!

Tillbaka
Topp