• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Helt riktigt, fel av mig att säga certifikat.
Men det blir spännande attiske vad omega har för info om klockan med denna ref och serienummer!
Fortsättning följer... Jag återkommer när jag sitter med utdraget från deras register.
Ja det måste du bara berätta! Ifall den levererats som en ref 2990 Seamaster faller hela mitt resonemang som ett korthus...
Men "kill your darlings" heter det ju..:)

En Polerouter Aut idag.
5j83FIS.jpg

En gammal Certina som jag inte bestämt om jag skall försöka fixa eller sälja (saknar krona men vet inte om det är mer fel än så).
Gissar på att den är från 1963 då den är daterad/graverad då.
Men den är fin, hade ett band som passade bra också! :)

Som ett ess i rockärmen "hörre du, du vet väll att det är en Omega, det är bra grejer det"

Är det armbandet från Rosildefestivalen som lite rebelliskt tittar fram? Vilket år? Inte för nytt hoppas jag då det här vintagesidan:D
Har sedan länge förlagt mitt från 1975:)

nä, det är bara ett seglarsnöre, var i Göteborg/orust på semestern... o då vill man ju inte sticka ut för mycket i stockholmssvart utan får anpassa sig till lite marinare stil... ;)

här tillsammans med en annan pärla (fr. 1971)

Tillbaka
Topp