• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

20141007_212144.jpg

Lågbudgets Bond idag. :)

Slänger in ett par frågor här ist. för att skapa ny tråd;
Hur lossar jag urverket på denna? Har avlägsnat krona+axel. Är det våld eller har jag missat någon skruv som låser verk till boett?

Dela med er utav samtliga fel och defekter ni ser i detta döda verk.

Tack!

image.jpg
image.jpg

Hur lossar jag urverket på denna? Har avlägsnat krona+axel. Är det våld eller har jag missat någon skruv som låser verk till boett?

Tack!

image.jpg
image.jpg

Testa att skruva kronan lite medans du drar ut, har varit med om det på gamla klockor tidigare att de bara vill dras ut i vissa positioner...

Edit: Jäkligt häftig klocka! Grattis! :)

Tack!
Ser ut som två verksskruvar. De med runda skallar å längst ut (kl1 å kl7, på bilden) kan nog hålla fast verket.

Testa att skruva kronan lite medans du drar ut, har varit med om det på gamla klockor tidigare att de bara vill dras ut i vissa positioner...

Edit: Jäkligt häftig klocka! Grattis! :)

Tack min vän! Kronan är dock ute, jag som råkade luras lite med omedvetet genom att visa en bild på när den sitter i. o_O

Det är hela verket jag vill ha ut, om det inte finns någon större risk att jag förstör det än mer då.

Tack min vän! Kronan är dock ute, jag som råkade luras lite med omedvetet genom att visa en bild på när den sitter i. o_O

Det är hela verket jag vill ha ut, om det inte finns någon större risk att jag förstör det än mer då.

Sorry, då missförstod jag dig. Du får göra som Aurum skrev, ta ut verket framifrån.

Du får nog se om du hittar en liten tunn skarv på framsidan och öppna med en boettkniv. (om boetten nu är tredelad)

Ser ut som den öppnas framifrån, eller?

Nää, den gör inte det. :)

Ser ut som två verksskruvar. De med runda skallar å längst ut (kl1 å kl7, på bilden) kan nog hålla fast verket.

Ska testa igen, skruvade upp dom några varv för att se om jag kunde få lite rörelse på verket, men icke.

Tack för era svar mina vänner. Jag ska nog inte försöka mer, nog bäst att gå förbi Farfar och låta han göra sitt. :)

God nadt!

Jäklar vad läcker! Har du haft den innan, eller nyinkommen?

Nu måste du ju sälja Yeman... pretty please?

Tackartackar! Sjukt nöjd:) Fick den i måndags och har haft den på mig sen dess.

virrooo, du låter som min fru! Hon tyckte dock att jag var dum som köpte Heuern efsm Yeman inte ser ut att ha haft det lika tufft i livet som Heuern. En Yema är en Yema och en Heuer är en Heuer och det finns fortfarande ett par fack lediga i klocklådan för snygga kronografer.

Tackartackar! Sjukt nöjd:) Fick den i måndags och har haft den på mig sen dess.

virrooo, du låter som min fru! Hon tyckte dock att jag var dum som köpte Heuern efsm Yeman inte ser ut att ha haft det lika tufft i livet som Heuern. En Yema är en Yema och en Heuer är en Heuer och det finns fortfarande ett par fack lediga i klocklådan för snygga kronografer.

Haha önskar att jag var din fru, då kunde jag ju lånat den klockan du inte använder ;) Men det är sant som du säger, det finns alltid plats för snygga kronografer!

Tillbaka
Topp