• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Long time no see, kom inte ihåg när jag hade denna på armen senast, 34 mm är en rätt så mysig storlek...

45DC72D6-3C8C-4986-87FA-04CE33D085A3.jpeg
C68D98A1-CFFC-4287-8EE6-E968A72AC6CF.jpeg

Gött med plexi!
F5C04F1F-575B-424B-B0B0-41DC91762B5D.jpeg

En sådan klocka har jag aldrig sett innan, riktig originell må jag säga, vad är storleken på denna?!

Affe vad har du hållt hus egentligen, i snickarboa hela livet? ;-) ;-)
Orient har ju tillverkat såna här från tidigt 60-tal fram till nu.
Det trodde jag inte hade undgått någon :)
Storleken är hela 39.5 vilket är lite stort tycker jag och ger lite parfymklocksvibbar helt ärligt.

Affe vad har du hållt hus egentligen, i snickarboa hela livet? ;-) ;-)
Orient har ju tillverkat såna här från tidigt 60-tal fram till nu.
Det trodde jag inte hade undgått någon :)
Storleken är hela 39.5 vilket är lite stort tycker jag och ger lite parfymklocksvibbar helt ärligt.

Har varit en hel del med skolarbetet faktiskt, men det börjar lätta lite nu! OK..., har inte så stor koll på Orient, vet dock att dom har funnits med i gemet länge, Hmm, 39,5mm, kanske är i högsta laget, 38mm kanske hade varit bättre. Men och andra sidan så kanske klockan hade känns plottrig ifall den hade legat på 34-35mm.

Har varit en hel del med skolarbetet faktiskt, men det börjar lätta lite nu! OK..., har inte så stor koll på Orient, vet dock att dom har funnits med i gemet länge, Hmm, 39,5mm, kanske är i högsta laget, 38mm kanske hade varit bättre. Men och andra sidan så kanske klockan hade känns plottrig ifall den hade legat på 34-35mm.

Självklart har jag full förståelse på att du inte har koll på skumma Orienter
Att dom blir lite stora beror ju på att vecko/årskivan ligger utanför dagskivan som är av normal storlek.
Roliga klockor i vilket fall med ovanlig funktion som jag tror bara Orient har använt.

Tillbaka
Topp