• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

PetriS

Panerai
Balkonghäng med Seiko igen.
9792795B-1C46-47DB-A5B5-92203A03723B.jpeg
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Vet inte riktigt vad jag vill ha egentligen, detta (och ett blått lika) var ett billigt (25kr/st) prova-på-band. Är rätt så luftigt och skönt så här i värmen. Jag har Oyster originallänk och en jubillee variant i tt, som används annars.
Sen ska jag nog skaffa en modernare original Oyster länk då min är vikt och rasslig så man knappt vågar använda den.
Jag funderar på nåt khakifärgat mockaband, får väl fråga i hjälp med band tråden.

Hur rasslig kan den egentligen vara? :)

Är riktig rasslig, vågar knappt använda den tråkigt nog. Ligger just nu i kassaskåpet.
Ska försöka hitta en original Rolex Oyster nyare modell som inte är vikt.
Gick att beställa nya från Bergströms/Rolex 11500kr för Oyster och tusenlappen till för Jubilee modellen. Känns lite väl saftigt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är riktig rasslig, vågar knappt använda den tråkigt nog. Ligger just nu i kassaskåpet.
Ska försöka hitta en original Rolex Oyster nyare modell som inte är vikt.
Gick att beställa nya från Bergströms/Rolex 11500kr för Oyster och tusenlappen till för Jubilee modellen. Känns lite väl saftigt.
Lägg gärna upp en bild, vikta oyster håller extremt bra enligt min uppfattning.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Är riktig rasslig, vågar knappt använda den tråkigt nog. Ligger just nu i kassaskåpet.
Ska försöka hitta en original Rolex Oyster nyare modell som inte är vikt.
Gick att beställa nya från Bergströms/Rolex 11500kr för Oyster och tusenlappen till för Jubilee modellen. Känns lite väl saftigt.
Har svårt för att se att originallänken skulle vara så dålig att den inte går att använda. Tror det är en vanesak faktiskt. Och montera en modern länk vore nästan lika illa som det där brandgula bandet.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Lägg gärna upp en bild, vikta oyster håller extremt bra enligt min uppfattning.

Har svårt för att se att originallänken skulle vara så dålig att den inte går att använda. Tror det är en vanesak faktiskt. Och montera en modern länk vore nästan lika illa som det där brandgula bandet.

Är just nu i kassaskåp på annan ort, får kika närmare på den när jag får tillfälle.
Är säkert i bättre skick än jag upplever/förstår att den är.
Det är nog en vanesak hur man upplever rassligheten, jag gillar ju att den är ju skön, lätt och följsam.
 
Topp