Pictor
Guld
Förödande charm! Så fin helhet! Och bonus för mig , född 46.Såhär skulle en midsommar-klocka se ut 1946!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förödande charm! Så fin helhet! Och bonus för mig , född 46.Såhär skulle en midsommar-klocka se ut 1946!
Inte idag. Är måttlig, vill inte övergöra detIngen randig kavaj?
Tjena, den tar priset!Glad midsommar klockvänner!
Kool. Jag kanske har missat tidigare förklaring, men hur använder man det där vridringsinlägget?
Inte min sak att svara, men tror man ställer ringen på den tid man max vill bara nere och sedan räknar av. Dags gå upp när den når 0 s a sKool. Jag kanske har missat tidigare förklaring, men hur använder man det där vridringsinlägget?
Tack! Jag är kanske lite trött, men jag fattar fortfarande inte... Varför är det typ två mm mellan 60 och 50, och en cm mellan 20 och 22?Inte min sak att svara, men tror man ställer ringen på den tid man max vill bara nere och sedan räknar av. Dags gå upp när den når 0 s a s
Det kan jag däremot inte svara på. Antingen nåt supergenialiskt eller full konstruktörTack! Jag är kanske lite trött, men jag fattar fortfarande inte... Varför är det typ två mm mellan 60 och 50, och en cm mellan 20 och 22?
Kool. Jag kanske har missat tidigare förklaring, men hur använder man det där vridringsinlägget?
Det kan jag däremot inte svara på. Antingen nåt supergenialiskt eller full konstruktör
Efter en god natts sömn och lite googling har det klarnat något. Drar mig också till minnes att vridringsfunktionen avhandlats tidigare här på forumet. Det är en ”no decompression-bezel” och hjälper som @evki och @Tuktuk är inne på till att beräkna dyktid, i det här fallet hur länge du kan vara nere på olika djup utan att behöva göra några dekompressions-stopp på väg upp. Märkningen är alltså i meter, inte minuter som jag trodde.Vridringen hjälper att beräkna dekompressionstider.
Just, samma princip som t ex Doxa har i sin dubbelvridring (som öven räknar tid du är nere)Efter en god natts sömn och lite googling har det klarnat något. Drar mig också till minnes att vridringsfunktionen avhandlats tidigare här på forumet. Det är en ”no decompression-bezel” och hjälper som @evki och @Tuktuk är inne på till att beräkna dyktid, i det här fallet hur länge du kan vara nere på olika djup utan att behöva göra några dekompressions-stopp på väg upp. Märkningen är alltså i meter, inte minuter som jag trodde.
Den är så bra! Vad är det för band?