• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

KS idag!

E16D8AB4-87C0-4E85-A376-08335553FD91.jpeg

Vet inte hur gammal denna är, men försök köpa en tidig, vattentät, svarttavlad kronograf med stepped case i 38 mm för mindre. Inte lätt. Jag vet inte vad den är värd, men misstänker att den sålts billigt. 20'+ men 40' hade inte direkt förvånat mig.
Har nog sålts betydligt billigare än så... Men spelar iofs mindre roll än vad jag eventuellt får köpa för. Hade tänkt 20 personligen, med ganska stort renoveringsbehov som jag förstår det. Men kanske värd betydligt mer

5FDCD2CC-CBB2-4C75-BF3F-602EB8098EFD.jpeg
A8A292A3-75A5-4F88-A51F-F712566BE3F7.jpeg

Dead seconds nummer tre landade precis. Samma vackra Chezard verk. Kanske har jag snöat in lite på mekaniska ur med denna komplikation... Roligt är det hur som helst
Lite synd med så kort sekundvisare? Man vill ju att den träffar sekundmarkeringarna? Har du någon uppfattning om nypris när det begav sig? Kronografdyra?

Lite synd med så kort sekundvisare? Man vill ju att den träffar sekundmarkeringarna? Har du någon uppfattning om nypris när det begav sig? Kronografdyra?
Jag vet inte. Det som är lite roligt är att både Omega och Rolex gjorde försök med dead seconds utan framgång. Habring har den komplikationen nu mha Chezardverk ursprungligen avsedda för Doxa. Det är tydligen inte helt lätt att åstadkomma

Tillbaka
Topp