• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

33DBEE87-0906-4425-8879-54E9F82B8F29.jpeg
Pillrar lite med dinkor under parasollet. Känns som finalen närmar sig. Konsolidering och endast ängna mig åt några ur från en tidpunkt då kvalitet och hantverksetik stog i linje med tidsandan, efterkrigstiden, då man kom tillbaka och världen byggde upp en framtid....tror det blir ball och bära en dinka från den tiden.

Är det step case 33 mm?
Nja det är det väl egentligen inte, frågan är om man anser att step case är de casen som har en boett svarvad ur ett stycke och ingen glasring, om så är fallet så ja, men de hade ju flera varianter. Jag kan för lite så tar gärna emot lite undervisning. Bytte till ett annat case, kommer byta igen om en stund till den som har det största caset av dom jag har.
0D113A87-0ADA-4C11-8CF7-E7D487FB8B1B.jpeg

Edit: ping @Aurum @Rozzy

Nja det är det väl egentligen inte, frågan är om man anser att step case är de casen som har en boett svarvad ur ett stycke och ingen glasring, om så är fallet så ja, men de hade ju flera varianter. Jag kan för lite så tar gärna emot lite undervisning. Bytte till ett annat case, kommer byta igen om en stund till den som har det största caset av dom jag har.

7C514B51-33DA-49EE-B0BF-453C3601332B.jpeg

Klurigt.
Men jag hade inte sagt att den du postade var step case.
Det på bilden är vad jag ser framför mig när någon säger ”step case”. Dessvärre inte min, utan stulen från nätet.

7C514B51-33DA-49EE-B0BF-453C3601332B.jpeg

Klurigt.
Men jag hade inte sagt att den du postade var step case.
Det på bilden är vad jag ser framför mig när någon säger ”step case”. Dessvärre inte min, utan stulen från nätet.
Jag är benägen att hålla med, verkar dock som Longines har flera modeller som ”nästan” är step case. Den senaste jag postade är väldigt lik i profil men det översta steget är något vinklat uppåt.

Här är min större variant.
FFAF031B-EAB5-41FB-AE40-7EFDAEE900D6.jpeg

Edit: Storlekskillnaden
B3287E01-B018-42D0-A056-F18B0CCEA5B3.jpeg

Tillbaka
Topp