• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

#91. Certinasöndag.....
B41F2EFD-DF05-49F5-A5E2-184950C91D62.jpeg

Riktigt snygg, var lite samma med mig min Rolex var också en vintage fast utan datum. En Air-King (5500) från -70.
Sladdrig/rasslig Oysterlänk är ju gott, min åker ju på efter sommaren, när det orangea bandet åker av.
Det var lustigt, för valet av rolex för mig var antingen 6534 eller 5500. Vet ej vad som avgjorde egentligen, kanske just datumet.

Idag har jag fått känna på glädjen med billiga vintageklockor. Dessa två Seiko har fått nytt liv (nya batterier...) idag. Den digitala world timern var litet krånglig att ställa in, men fick till den till slut. Kalendern går bara upp till 2009 så jag fick ställa den på 1971 istället. Det var ju också ett år före ett skottår. :) Tänk så kul man kan ha med väldigt litet pengar! Ref. på den analoga är 7122-8020 och den väntar nu bara på en länk och digitalaren heter M158-5009 och har till och med originallänk! :)

PS. Glaset på den analoga Seikon är repigt. Hardlex eller vanligt mineralglas? Är det någon som vet? Går ett nytt att få tag på tro och var isf?

Pröva med [email protected]

Tillbaka
Topp