Som en klocka! Förvånansvärt bra, faktiskt. Tack igen!Snuskigt fin
Tickar på bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som en klocka! Förvånansvärt bra, faktiskt. Tack igen!Snuskigt fin
Tickar på bra?
Lemania chrono tillbaka från urmakaren efter ett par års frånvaro (trasig balans) hittade en lämplig donator till slut..
Magisk. Riktigt tråkigt att klockvärldens kanske roligaste märke börjar bli så svårservade.Lemania chrono tillbaka från urmakaren efter ett par års frånvaro (trasig balans) hittade en lämplig donator till slut..
AbsolutLåter roligt! Löser du några före och efterbilder?
Riktigt läcker!En av forumets ballaste mögeldykare, enligt mig. Och så är den inte ens min.
Riktigt läcker!
Är det 7042 som är ref på denna, vet du vilket årtal isf?
Absolut
Före:
Efter:
Den andra är lite polerad. Den har rundare kanter (men är även lite blankare).Ser fin ut, men vad det var för galet på den andra boetten? Hur såg du skillnad?
Kung! PM:a!!Är osäker på år men kan tänka mig 62-63. Sitter ett longines cal. 290 i just denna men det finns även med annat 19A tror jag det heter men det satt bara i till en början.
Edit: jag har hittat en till salu Jacob
Snygg!Mitt senaste köp som kom för någon vecka sedan. Jag ropade in den hos ett auktionsverk här i Sverige. Har länge velat köpa en Citizen Bullhead men det är nästa omöjligt att hitta en helt original, men till slut dök denna upp och då var det bara till att hugga!
På bilderna som auktionsverket hade var "dagen" på engelska och jag tänkte inte något mer på det tills jag fick hem den och skulle ställa datum och dag - den har svensk dagskiva också!! Rolig överraskning som jag inte hade väntat mig!
Nice! Hur många har du? Jag saknar minaIdag i rätt (original) boett
Certina på gummi idag. Aaaningen repigt glas..
Tack! Den känns ganska liten för sina 40mm; mycket för den inte har några bandhorn och är konisk. Men ganska hög. Grymt skön på armen, särskilt på gummi. Köp!Väldigt läcker! Hur upplever du storleken? Har fingret på köpknappen på en och slår nog till.