• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Loke

Breitling
Lemania chrono tillbaka från urmakaren efter ett par års frånvaro (trasig balans) hittade en lämplig donator till slut..

Lemania_chrono_zps34129dab.jpg
 

Minuteman

Rolex
Ser fin ut, men vad det var för galet på den andra boetten? Hur såg du skillnad?:)
Den andra är lite polerad. Den har rundare kanter (men är även lite blankare).
Dessutom är den nya originalboetten som klockan "föddes i" :)
Den har legat och väntat på att jag skulle hinna slipa och polera glaset. Nu är den helt original förutom knappar, bom och krona.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Mitt senaste köp som kom för någon vecka sedan. Jag ropade in den hos ett auktionsverk här i Sverige. Har länge velat köpa en Citizen Bullhead men det är nästa omöjligt att hitta en helt original, men till slut dök denna upp och då var det bara till att hugga!

På bilderna som auktionsverket hade var "dagen" på engelska och jag tänkte inte något mer på det tills jag fick hem den och skulle ställa datum och dag - den har svensk dagskiva också!! Rolig överraskning som jag inte hade väntat mig!

Glaset är riktigt slitet/repiga, frågan är om någon här på forumet kan rädda det eller om jag måste beställa ett nytt?

image.jpg
 

Minuteman

Rolex
Mitt senaste köp som kom för någon vecka sedan. Jag ropade in den hos ett auktionsverk här i Sverige. Har länge velat köpa en Citizen Bullhead men det är nästa omöjligt att hitta en helt original, men till slut dök denna upp och då var det bara till att hugga!

På bilderna som auktionsverket hade var "dagen" på engelska och jag tänkte inte något mer på det tills jag fick hem den och skulle ställa datum och dag - den har svensk dagskiva också!! Rolig överraskning som jag inte hade väntat mig!

image.jpg
Snygg!
Grymt kul med svensk dagskiva.
 
Topp