• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Eftersom den här verkar vara stört omöjlig att sälja får jag ge den användingstig själv istället.
DSC_0094.JPG
Annat band och bättre bilder som ger klockan mer rättvisa kan vara en start? :) Det är en läcker klocka men några småsaker ger den ingen rättvisa tycker jag!

Senast ändrad:
Nu råkar ju jag gilla det här bandet, därför sitter det på.
Så klart, och fortsätt använd om du gillar det.

Du tryckte lite på att den var omöjlig att sälja och som start brukar tidsenliga band vara populärt till vintageklockor så ett tips kunde vara att sätta dit något sånt och lite bilder i bättre ljus, i syfte att lyfta klockan :)

Så klart, och fortsätt använd om du gillar det.

Du tryckte lite på att den var omöjlig att sälja och som start brukar tidsenliga band vara populärt till vintageklockor så ett tips kunde vara att sätta dit något sånt och lite bilder i bättre ljus, i syfte att lyfta klockan :)
Ja det där har jag också tänkt på. Klockan är ju ascool. Den förtjänar en bättre annons. Tror den skulle vara mycket lättare att sälja med lite bättre bilder. Hade jag haft råd att lämna något annat än ett skambud hade jag hört av mig och bett om bättre bilder för länge sedan. :)

Eftersom den här verkar vara stört omöjlig att sälja får jag ge den användingstig själv istället.
DSC_0094.JPG
Bandet kan man ju tycka vad man vill om, men bilderna i annonsen är skrattretande dåliga. Försök ta lite vettiga bilder i dagsljus och utan blixt så har du nog kommit en bra bit på vägen, sen skulle en rengöring med en mjuk tandborste nog inte skada heller. :)

I
Bandet kan man ju tycka vad man vill om, men bilderna i annonsen är skrattretande dåliga. Försök ta lite vettiga bilder i dagsljus och utan blixt så har du nog kommit en bra bit på vägen, sen skulle en rengöring med en mjuk tandborste nog inte skada heller. :)
I och för sig har du rätt men jag beskriver den ju som väldigt härjad. Det är inte mycket en proffsfotograf kan försköna.

I

I och för sig har du rätt men jag beskriver den ju som väldigt härjad. Det är inte mycket en proffsfotograf kan försköna.
Sorry men bilderna är snudd på provocerande dåliga. Sedan är ju beskrivningen av skicket svårtolkad ("skick, väldigt använd helt ok enligt mig andra kanske tycker annat"). Om du hade tagit bättre bilder i dagsljus av klockan från olika vinklar och skrivit ihop en tydligare beskrivning så hade den nog blivit lättare att sälja. Klockan är ju cool.

Den är så snygg! Letar efter en i bra skick!

Tack!!!

Är det just ”helguldare” du letar ? Jag höll banne mig på i nästan 2 år innan det blev denna. Ett tag vare jag inne på att köpa en i utförandet ”guld på stål” bara för att jag upplevde det så svårt att hitta ngn som ”dög”....

Inget ont om dem, men i efterhand glad att jag väntade in en om 18K (och 37 mm).

Tror att Steve McQueen hade en sådan i The Thomas Crown Affair från 1968 för övrigt:)

Tillbaka
Topp