• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

513B25D1-636B-4A57-B5C5-AC71D7E7770B.jpeg
Helvete! :hungry:

Magiskt sköna, blå visare på den! :woot:

Ja vad ska man säga, världsklass! Otrolig pjäs.

Ja, verkligen! Den där får @Radiumpassion gärna berätta mer om.

Takk for hyggelige ord mine herrer! Det er en ref 5415 fra 1948. Jeg skal skrive en liten presentasjon i Longines tråden:)

Takk!

Jag ser fram emot det! Det är jättekul att du hittat hit till KS även om jag ju kunnat se dina grejer på Instagram. :)

Takk! Vi har inget bra vintage klokkeforum i Norge, så jeg måtte emigrere:)

Grrrrrymt! Är det den som gick på Stockholms Auktionsverk i våras?

Takk! Denne kjøpte jeg for ca to år siden av en hyggelig dame som fant den på loppis.

Har du en link til den som gikk på Stockholms Auktionsverk?

On topic.
6D84E212-6E3E-43F9-B56C-A9E2F5979946.jpeg

Takk!

Takk! Vi har inget bra vintage klokkeforum i Norge, så jeg måtte emigrere:)

Takk! Denne kjøpte jeg for ca to år siden av en hyggelig dame som fant den på loppis.

Har du en link til den som gikk på Stockholms Auktionsverk?

On topic.
6D84E212-6E3E-43F9-B56C-A9E2F5979946.jpeg
Var denna. https://online.auktionsverket.se/1903/626583-longines-wristwatch-1930-s/
men jag kom mest ihåg tavlan och de b.blånerade visarna. Tyckte väl att din såg lite större ut än 34 mm.
Några av de finaste exen jag sett (online på Omegaforums) av 13zn är också Norska, liknande din, graverade gåvor till någon urmakare i Norge och tydligen legat länge mer eller mindre som NOS.

Tillbaka
Topp