• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
D0B5C011-70E0-4D88-8278-8D2DD502C51D.jpeg
Mitt bästa ”verktygsur”. Kvalitet deluxe.
Cool! :)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Vad häftig, är det ETA-verk i den? Har den någon relation till lastbilsmärket, eller är den månne ihopskruvad i Skåne nånstans?
Ingen aning om vilket verk. Den är överhuvudtaget rätt anonym i sitt ursprung, sånär som att det står swiss made på den. Så Skåne kan vi nog utesluta. Den har varit lite av vandringspokal här på KS. Jag köpte den av @Rolfen som i sin tur köpte den av @moonrocket, om jag minns rätt. Tror den blir kvar här ett bra tag.
 

higge79

Omega
Ingen aning om vilket verk. Den är överhuvudtaget rätt anonym i sitt ursprung, sånär som att det står swiss made på den. Så Skåne kan vi nog utesluta. Den har varit lite av vandringspokal här på KS. Jag köpte den av @Rolfen som i sin tur köpte den av @moonrocket, om jag minns rätt. Tror den blir kvar här ett bra tag.
Jag tänkte om den var ihopsatt av svensk tillverkare som köpt in ETA-verk för ändamålet. "Scania" är ju "Skåne" oavsett vad, så den bör ju åtminstone vara namngiven i Sverige. Kollade Ebay efter Scania klockor nu på skoj, och det finns många nya modeller, åtminstone en del verkar vara Wenger-klockor.
Ingen aning om vilket verk. Den är överhuvudtaget rätt anonym i sitt ursprung, sånär som att det står swiss made på den. Så Skåne kan vi nog utesluta. Den har varit lite av vandringspokal här på KS. Jag köpte den av @Rolfen som i sin tur köpte den av @moonrocket, om jag minns rätt. Tror den blir kvar här ett bra tag.
Jag tänkte om den är byggd här med importerat verk, som typ Tärnan. Namngiven här bör den ju iaf vara hursom. Kollade efter Scania-ur på ebay på skoj, och hittade många nyare, flera verkade vara Wenger klockor med utbytt logga. Rätt trevliga faktiskt.
 
Topp