• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

543DFD10-25D2-40DE-9F49-678DBDB35F6B.jpeg

Jag har inte den framför mig just nu men något åt det hållet iaf. Hur ser det ut på Poseidon från Heuer? Oavsett vad det är så är jag galet nöjd med den. =)
Här är en. Jag kanske uttryckte mig slarvigt förut. Det är väl oklart hur mycket tillverkning som skedde hos Heuer själva. Det var väl Monnin som skruvade ihop dem åt Heuer vad jag förstår. Men eftersom Poseidon i MRP SA-boett har en Heuer-ref så får man l förmoda att de beställdes och levererades av Heuer.
Förstår att du är nöjd. Cool klocka oavsett ursprung! :)
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E409/lots/1167290-heuer-poseidon-armbandsur-41-mm

Här är en. Jag kanske uttryckte mig slarvigt förut. Det är väl oklart hur mycket tillverkning som skedde hos Heuer själva. Det var väl Monnin som skruvade ihop dem åt Heuer vad jag förstår. Men eftersom Poseidon i MRP SA-boett har en Heuer-ref så får man l förmoda att de beställdes och levererades av Heuer.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/E409/lots/1167290-heuer-poseidon-armbandsur-41-mm
Ingen fara, jag förstod vad du menade. Det skulle vara roligt att få reda på mer om bakgrunden. Jag har googlat som en galning men bara hittat en likadan, dvs svart med både dag och datum.

Min skulle mycket väl kunna vara ett samarbete med Seiko eller liknande med men hittar ingen info om ett sådant samarbete. Jaja, jag är nöjd oavsett. :D

Min skulle mycket väl kunna vara ett samarbete med Seiko eller liknande med men hittar ingen info om ett sådant samarbete. Jaja, jag är nöjd oavsett. :D
Tror Seiko är ett villospår. När jag hittade min IWD letade jag rätt på samma klocka fast med DIVEX på tavlan för runt tusenlappen ny hos någon dykbutik i Storbritannien. I en diskussion på TZ-UK om en Dive Dynamics som så när som på PVD delar boett med din Poseidon anges nypris för Dive Dynamics till under 30 pund när det begav sig. Den prisnivån pekar mot Kina mer än Japan tycker jag.

Tror Seiko är ett villospår. När jag hittade min IWD letade jag rätt på samma klocka fast med DIVEX på tavlan för runt tusenlappen ny hos någon dykbutik i Storbritannien. I en diskussion på TZ-UK om en Dive Dynamics som så när som på PVD delar boett med din Poseidon anges nypris för Dive Dynamics till under 30 pund när det begav sig. Den prisnivån pekar mot Kina mer än Japan tycker jag.
Nu har jag fått svar och den har ingen koppling till Heuer. Nu till den pinsamma biten som jag hade missat. Det står made in Japan på tavlan. :D

Fick frugan att rocka en liten men så jädra fin Lemania. Man tycker nästan synd om alla små damur som blivit otrendiga. Många av dem håller så hög kvalité.
20190928_175746.jpg
Håller med. Det positiva är att 28 mm DJ inte är så ovanligt bland yngre i vissa kretsar iaf. Tycker även att isade cocktailur är liiiite dyrare nu är förr. Framförallt de små Omegauren från förr är löjligt fina.

Tillbaka
Topp