Som sagt, prislappen gör att det känns osannolikt. Jag har dålig koll på konventioner kring ursprungsmärkning på urtavlorna. Någon annan kan säkert fylla i med info på den punkten.
Jag tycker att det spelar för att den här tråden inte ska bli en vilseledande referens för någon annan i framtiden. Har sett flera inlägg på KS som gått ut på att dessa Poseidon har något med Monnin eller MRP SA, och nu senast Heuer, att göra. Samtidigt säljs de på K&S för tio gånger så mycket som en exakt likadan fast med Dive Dynamics på tavlan betingar på Tradera. Jag tolkar det som att missuppfattnigen att det här är europeiska ur med boett från MRP SA har fått fäste. Observera att jag inte vill antyda att du eller någon annan spridit uppgifterna för att hypea upp priset inför en framtida försäljning. Men effekten kan ju bli densamma, att köpare fattar beslut baserat på felaktig information. Förresten, ping
@CptSlow. Minns du vad du fick för din Dive Dynamics på tratten?
Vad det spelar mindre roll för är nog kvalitén. Duger liknande modeller från samma tillverkare åt t ex svenska och franska elitsoldater duger de nog åt dig och mig.
Angående ursprunget, när jag hittade min IWD lade jag ner några timmar på att försöka luska ut vad det var för fabrikant. Jag körde fast. Det närmaste jag kom var att någon hade ett minne av att ha besökt tillverkarens monter på en branschmässa men inte mindes namnet. Konsensus verkade vara att de var kinesiska iallafall. Kan inte minas att jag hittade någon avvikande uppfattning på den punkten.