• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Passade på att köra en sista sväng i det härliga höstvädret. Nu ställer jag av.
339D1790-DC3B-4D0C-9B2B-2729FC7E417C.jpeg

För mig är det mycket "dirty dozen" och jag tankarna drar till Longines sk "sei tacche" boetter. Bulliga 33-34 mm med mycket gods runt tavlan. Sitter väldigt bra på min handled.
Tre-tacche är de riktigt mysiga med breda stegade glasringar. Älskar breda glasringar, tyvärr har inte min Wally lika bred glasring som den som redan finns på forumet.

Tre-tacche är de riktigt mysiga med breda stegade glasringar. Älskar breda glasringar, tyvärr har inte min Wally lika bred glasring som den som redan finns på forumet.
Jo jag vet, syftade på den "vanliga" som finns med några olika boetter. Men det är de stegade som är finast.
Samma här, när det finns mycket gods runt tavlan ser det snyggt ut. Finns ju flera exempel på det, bla den där "Komet" eller vad den hette som du köpte nyligen. Plus en del boetter från Omeg, Longines, Jaeger m.fl. För mig kittlar det när det är bulligt och tjockt eller platt och brett om jag ska generalisera.

Tillbaka
Topp