Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, tackNy? Ser grym ut!
Helt otroligt att den här passerar flödet utan kommenterar. Men dom som vet, dom vet. Att du använder den här när du bakar pizza är ju knasigt.Bytte, vid pizzabak bär man glittrigt...
![]()
Är boetten slät eller är det plexit som sprider ljuset?Bytte, vid pizzabak bär man glittrigt...
![]()
Är boetten slät eller är det plexit som sprider ljuset?
Galet fin, hursom!![]()
Väldigt är väl att överdriva då det mest skiljer, men vissa likheter finns ja. Kan komma från samma fabrik då båda har svensknamn och förmodligen rätt samtida.Väldigt ik min Perfecta?
![]()
Den där jäveln är fin, synd att du sparar på alla finingar du har, nästan iaf.
Kan man få en bild på claspen? Skulle vilja ha en sån länk till min 1k m, men verkar svår att hitta?
Fin. Gick en sån nyss på Tradera.
Tyvärr inte likadan.Fin. Gick en sån nyss på Tradera.
Annan boett och tavla på den från TraderaFin. Gick en sån nyss på Tradera.
Kommer dock till forumet så vi kan jämföra. Kommer ihåg att jag trodde jag skulle lyckas köpa din när det begav sig. Gillar verkligen din.Annan boett och tavla på den från Tradera![]()
Påminner en del om Longines och din krigar-JaegerKommer dock till forumet så vi kan jämföra. Kommer ihåg att jag trodde jag skulle lyckas köpa din när det begav sig. Gillar verkligen din.
Typisk 40-tals design som ofta benämns som militärinspirerad. Funktionell är den iaf, och läcker.Påminner en del om Longines och din krigar-Jaeger
För mig är det mycket "dirty dozen" och jag tankarna drar till Longines sk "sei tacche" boetter. Bulliga 33-34 mm med mycket gods runt tavlan. Sitter väldigt bra på min handled.Typisk 40-tals design som ofta benämns som militärinspirerad. Funktionell är den iaf, och läcker.
Tre-tacche är de riktigt mysiga med breda stegade glasringar. Älskar breda glasringar, tyvärr har inte min Wally lika bred glasring som den som redan finns på forumet.För mig är det mycket "dirty dozen" och jag tankarna drar till Longines sk "sei tacche" boetter. Bulliga 33-34 mm med mycket gods runt tavlan. Sitter väldigt bra på min handled.
Jo jag vet, syftade på den "vanliga" som finns med några olika boetter. Men det är de stegade som är finast.Tre-tacche är de riktigt mysiga med breda stegade glasringar. Älskar breda glasringar, tyvärr har inte min Wally lika bred glasring som den som redan finns på forumet.
Didnt see that one coming. Vass klocka!