Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Damn alltså.. Tänk om fler förstod vilken jävla klocka det där är alltså! Tyvärr kanske tillräckligt många som fattar för de är inte superenkla eller billiga att få tag på
Fin blå färg på tavlan. Är det en "Volvoklocka"? Jag har en, men den går mer åt grått.
Cool länk, lite bikake-känsla!Småsliten Världsmästare idag![]()
Fin blå färg på tavlan. Är det en "Volvoklocka"? Jag har en, men den går mer åt grått.
Ah, det finns lite olika alltså. Det visste jag faktiskt inte. Var det alltså den blå som kom i tredje versionen?Japp det är en volvo-klocka. Den kom i 3 version som jag förstått det. När jag fick denna var den nästa oanvända. Har kvar orginalarmbandet till den också, dock börjar det bli väldigt slitet och styvt så har det inte på
He he absolut. Har nya färska i både svart och brunt på lager.Otroligt härlig! Nato funkar nog, ...i väntan på ett passande läderband.![]()
Nej de två första versionerna är blå. Den "riktiga/direktörsklockan" som arbetarna kallade den hade ett annat urverk som man kunde vrida upp, tror det var ett inhouse Certina verk av något slag. Sen tog urverken slut och man satte in ett modifierat ETA-verk och när sen också urtavlorna tog slut så satte man in en gråblå variant av ur tavlan. Det är det som jag lyckats lotsa reda på. Frugan har damvarianten som också finns. Damerna fick en My Fair klocka i guld eller stålAh, det finns lite olika alltså. Det visste jag faktiskt inte. Var det alltså den blå som kom i tredje versionen?
Tack för infon! Jag har alltså den senaste versionen. Jag började nästan tro att de Volvoklockor jag sett på bild, haft felaktig färgåtergivning. För de jag sett i verkligheten har alla varit med den grå tavlan.Nej de två första versionerna är blå. Den "riktiga/direktörsklockan" som arbetarna kallade den hade ett annat urverk som man kunde vrida upp, tror det var ett inhouse Certina verk av något slag. Sen tog urverken slut och man satte in ett modifierat ETA-verk och när sen också urtavlorna tog slut så satte man in en gråblå variant av ur tavlan. Det är det som jag lyckats lotsa reda på. Frugan har damvarianten som också finns. Damerna fick en My Fair klocka i guld eller stål
Jag har trott tvärtom, att de som haft grå tavla har blivit missfärgade. Älskar verkligen den blåa färgen på den här volvoklockanTack för infon! Jag har alltså den senaste versionen. Jag började nästan tro att de Volvoklockor jag sett på bild, haft felaktig färgåtergivning. För de jag sett i verkligheten har alla varit med den grå tavlan.
Stilig som en Camaro!Tärnantorsdag!
![]()
Tack, ett billigare alternativ helt klart, men med anknytning till min hemstad, Malmö, som gör den lite extra kul. Mest meningslösa tachyskalan i mannaminne då man måste ha lupp för att läsa den, men ja, den är lite skev (ej vridbar).Stilig som en Camaro!
Är det ett Valjoux 92 som får den att ticka eller..?
Tachy-skalan såg dock lite lurig ut men den kanske är vridbar?
Fy faan.....