isbjörn
Silver
Pogue är alltid bra medicin för humöret!Deppig dag, då kör vi Seiko!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pogue är alltid bra medicin för humöret!Deppig dag, då kör vi Seiko!
Most (possibly all) mechanical Timex watches from 1963 until the end of mechanical production in 1993 have a reference number, usually at the bottom of the dial. The last two numbers correspond to the year the watch was produced. The two (occasionally 3) numbers before that are the movement number, the remaining numbers are the catalog number. For example, 2495210592 would indicate catalog number 24952, movement 105, year 1992. In some cases this number is hidden under the bezel and cannot be viewed without removing the movement from the case.
Some earlier Timexes have an ink-stamped date code on the inside caseback consisting of one letter and one number. The numeral denotes the year of manufacture as follows: 1959-8, 1960-7, 1961-6, 1962-5 1963-4 1964-3 1965-2 1966-1 1967-9.
Watches from 1985 and later generally have a 2 digit code on the caseback indicating year and month of manufacture:
Vad är dem två sista siffrorna på tavlan 84?
Skulle tro att den är från 78 och att du nog kan skippa A´et. Kanske indikerar A en specifik månad?
Dagens Vintage. Här ska skåpet stå.
Tack! Den är härlig. Och möglig! '65:a, helt original såvitt jag kan bedöma.Härligt möglig 62MAS! Good stuff.
Det där är ju min första klocka som jag köpte själv! Jag pryade hos en urmakare/ optiker på Folkungagatan på Söder och tyckte den var så jäkla ball. Den öppnas med hjälp av en liten pump, som man hade från Certina.
Rätt ska vara rätt: krona och kronaxel är NOS.Tack! Den är härlig. Och möglig! '65:a, helt original såvitt jag kan bedöma.
Svintuff! Bara namnet: Aerospace jet. Mmm... Har modellen någon cool rymd- eller flygproveniens?Zodiac Hermetic Aerospace Jet 24h, en trevlig bekantskap i lite för fint skick. Idag på Hirsch Classic 17mm, 34mm bred stålboett:
Hålat tropic.Passar på att posta bild på min super submarine även under vintage sektionen.
Skulle behöva nytt snyggt band. Tips?
Hålat tropic.
Smyger in mitt senaste skamlösa köp [emoji54]