• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Akta så du inte tappar bort verkhållaren som ligger strax upp till höger . Vid luggen . Gillar baklocket . Vad är det för logga ovanför Seamaster loggan ? Närbild tack .
Det är flera lösa delar i, tar det lugnt. Loggan är för Afghan National Army, förstora bilden eller kika här:

image.jpg

Shef! Finns en annan Fairplay-Rolex på forumet tror jag, från Innsbruck om jag inte missminner mig. Var lite sugen där... Skön patina!

Japp onekligen skön patina, hade hade två till olika Rolex som han också fått på andra tillställningar men de hade mörk tavla och det gillade han inte alls, Skön gubbe dessutom, väldigt trevlig.

Vilket år fick han den? Man kommer ihåg hockeymasken Honken hade . Hårda grabbar på den tiden.
[/quote]

66 fick han denna iaf, jo vi pratade om maskerna som kom i början av 70talet, de var visst nästan lika farliga som att spela utan då kylan kunde göra att maskerna pajade om de fick ett skott på sig och resulterade i skärsår istället.
Var lite annat virke i de grabbarna.

Tillbaka
Topp