Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så snygg, var faktiskt sugen att köpa den! Själv så har jag min Kontiki på service, den gick nämligen för fort.Kontiki på GF länk
![]()
![]()
![]()
Speciellt när dessa ändå särskiljer sig från de moderna. Just visarna var en av huvudanledningarna till att jag köpte min första. Härlig funktionell lösning för att kunna ha så mycket lysmassa som möjligt i visarna.Min känsla var länge när jag såg bubblebacks att det var synd att många hade mercedesvisare och inte något elegantare mer tidstypiskt. Men jag har fått svänga och inse hur fel och korkat det var. Är ju tvärtom bara en fantastisk genuin koppling bakåt i Rolex-identiteten.
Välkommen och grattis till en fin klocka med härlig historia.Hej KS! Mitt första inlägg här
Min farfar fick denna Perfecta någon gång på 70-talet efter 25 års trogen tjänst på Uddeholms stålverk. Gubben hade denna skönhet på handleden varje dag från dagen han fick den tills han en vacker dag tog av sig den och satte den runt handleden på mig. Det drog igång klockintresset för mig vilket ledde mig till detta fantastiska forum.
![]()
![]()
Håller med. Nu finns det ju så få ex med tavlor i ärligt skick men får man välja så är mercedes-visare att föredra imo.Min känsla var länge när jag såg bubblebacks att det var synd att många hade mercedesvisare och inte något elegantare mer tidstypiskt. Men jag har fått svänga och inse hur fel och korkat det var. Är ju tvärtom bara en fantastisk genuin koppling bakåt i Rolex-identiteten.